امام صادق علیه السلام : اگر من زمان او (حضرت مهدی علیه السلام ) را درک کنم ، در تمام زندگی و حیاتم به او خدمت می کنم.
(۳) دعای امام حسین علیه السلام که بعد از نمازها خوانده می‌شود

(۳)

دعای امام حسین علیه السلام

که بعد از نمازها خوانده می‌شود

علی بن عاصم از امام جواد علیه السلام و آن حضرت از پدران بزرگوارش، از امام حسین علیه السلام روایت کرده‌اند که فرمود:

محضر مبارک رسول خدا صلّی الله علیه وآله شرفیاب شدم و ابی بن کعب نزد آن حضرت بود، رسول خدا علیه السلام به من فرمود: خوش آمدی ای ابا عبدالله، ای زینت بخش آسمان‌ها و زمین.

اُبَی عرض کرد: چگونه کسی غیر از شما زینت بخش آسمان‌ها و زمین می‌باشد؟

رسول خدا صلّی الله علیه وآله فرمودند: به کسی که مرا به حق مبعوث به نبوت فرمود همانا حسین بن علی علیهماالسلام در آسمان [مقام او و عظمتش] برتر از زمین است. و در طرف راست عرش الهی نوشته شده: چراغ  هدایت و کشتی نجات و امامی شکست ناپذیر، و مایه عزت و افتخار و صاحب علم و ذخیره الهی، و همانا خداوند در صلب او نطفه‌ای پاک و پاکیزه و مبارک قرار داده و دعاهایی را به او تلقین نموده که هر مخلوقی آن‌ها را بخواند خداوند او را با آن حضرت  محشور فرماید و شفیع او در آخرت باشد و خدا گرفتاری و اندوه او را برطرف گرداند، و به واسطه آن دعاها دَین او را اداء فرماید و کارش را آسان و راهش را روشن نماید و او را در مقابل دشمن قوی سازد و پرده از عیوب او کنار نزند.

ابی بن کعب عرض کرد: آن دعاها چیست ای رسول خدا؟ حضرت فرمودند:

بعد از فارغ شدن از نماز در حالی که نشسته‌ای می‌گویی:

أَللَّهُمَّ إِنِّي أَسْئَلُكَ بِكَلِمَاتِكَ، وَمَعَاقِدِ عَرْشِكَ، وَسُكَّانِ سَمَاوَاتِكَ‏ وَأَنْبِيَائِكَ وَرُسُلِكَ، أَنْ تَسْتَجِيبَ لِي فَقَدْ رَهِقَنِي مِنْ أَمْرِي عُسْرٌ، فَأَسْئَلُكَ أَنْ تُصَلِّيَ عَلَى مُحَمَّدٍ وَآلِ مُحَمَّدٍ، وَأَنْ تَجْعَلَ لِي مِنْ عُسْرِي ‏يُسْراً.

خداوندا از تو می‌خواهم به کلماتت و آنچه عرشت را زینت بخشیده  و ساکنان آسمان‌هایت و پیامبران و رسولانت که دعای مرا به اجابت رسانی که سختی کارهایم مرا بی طاقت نموده، پس از تو می‌خواهم که بر محمّد و آل محمّد درود فرستی و هر چه سریع تر سختی‌هایم را بدل به آسانی گردانی.

خداوند آسانی در کارت ایجاد می‌کند و سینه ات را فراخ می‌گرداند و هنگام جان دادن گواهی دادن به یکتایی او را به تو تلقین فرماید.(1)


(1) بحار الأنوار: 184/94 ح1، ومفاتيح النجاة (مخطوط): 346، جنّات الخلود: 23.



 

    بازدید : 15275
    بازديد امروز : 9524
    بازديد ديروز : 19024
    بازديد کل : 127567791
    بازديد کل : 88855914