امام صادق علیه السلام : اگر من زمان او (حضرت مهدی علیه السلام ) را درک کنم ، در تمام زندگی و حیاتم به او خدمت می کنم.
(۴) دعا در هنگام دیدن هلال ماه محرّم

فصل دوّم

در دعاهای ماه محرم ، و روز تولّد حضرت


(۴)

دعا در هنگام دیدن هلال ماه محرّم

 

سید بن طاووس رحمه الله در کتاب اقبال گفته است :

امّا عمل این شب یعنی شب اوّل محرم دعایی است که صاحب کتاب المختصر من المنتخب ذکر کرده، او گفته است، وقتی هلال را دیدی خدا را به بزرگی یاد کن و بگو:

اَللهُ أَكْبَرُ، اَللهُ أَكْبَرُ، اَللهُ أَكْبَرُ، رَبِّي وَرَبُّكَ اللهُ ، اَللهُ لاَ إِلَهَ إِلاَّ هُوَ رَبّ‏ الْعَالَمِينَ، اَلْحَمْدُ لِله الَّذي خَلَقَنِي وَخَلَقَكَ، وَقَدَّرَكَ فِي مَنَازِلِكَ، وَجَعَلَكَ آيَةً لِلْعَالَمِينَ، يُبَاهِيَ اللهَُ بِكَ الْمَلاَئِكَةَ.

أَللَّهُمَّ أَهِلَّهُ عَلَيْنَا بِالْأَمْنِ وَالْإِيمَانِ، وَالسَّلاَمَةِ وَالْإِسْلاَمِ، والْغِبْطَةِ وَالسُّرُوَرِ وَالْبَهْجَةِ، وَثَبِّتْنَا عَلَى طَاعَتِكَ، وَالْمُسَارَعَةِ فِيمَا يُرْضِيكَ. أَللَّهُمَّ بَارِكْ لَنَا فِي شَهْرِنَا هَذَا، وَارْزُقْنَا خَيْرَهُ وبَرَكَتَهُ، ويُمْنَهُ وعَوْنَهُ‏ وَفَوْزَهُ، وَاصْرِفْ عَنَّا شَرَّهُ وَبَلاَءَهُ وَفِتْنَتَهُ، بِرَحْمَتِكَ يَا أَرْحَمَ الرَّاحِمِينَ.(1)

خدا بزرگ تر است، خدا بزرگ تر است، خدا بزرگ تر است، پروردگار من و پرورگار تو خدا است، خدایی که هیچ معبود شایسته ‌ای جز او نیست و او پروردگار جهانیان است، حمد و ستایش سزاوار او است که مرا و تو را آفرید. و تو را آیت و نشانه برای اهل عالم قرار داد، و خدا به وجود تو بر ملائکه ‌اش مباهات نمود. خداوندا آن را آشکار ساز بر ما به‌ ایمنی و ایمان و سلامتی و اسلام و غبطه و شادمانی و خرّمی، و ما را ثابت بدار بر اطاعتت و شتاب نمودن در آنچه تو را خشنود می‌سازد.
خداوندا این ماه را برا ما مایه برکت قرار بده و خیر و برکت و سعادت و یاری و پیروزی آن را بروزی ما گردان، و از ما بگردان بدی و بلا و فتنه آن را، به رحمتت ای مهربان ترین مهربانان.


(1) إقبال الأعمال: ج 3 ص 30 .




 

    بازدید : 13978
    بازديد امروز : 10603
    بازديد ديروز : 19532
    بازديد کل : 128838498
    بازديد کل : 89509226