امام صادق علیه السلام : اگر من زمان او (حضرت مهدی علیه السلام ) را درک کنم ، در تمام زندگی و حیاتم به او خدمت می کنم.
آنچه هنگام دیدن قبر مبارک خوانده می ‌شود

آنچه هنگام دیدن قبر

مبارک خوانده می ‌شود

 

سپس راه برو تا قبر مبارک را ببینی، و وقتی آ ن را دیدی چهار مرتبه تکبیر بگو و روی خود را مقابل آن، و قبله را بین دو کتف خود قرار بده و بگو:

أَللَّهُمَّ أَنْتَ السَّلاَمُ، وَمِنْكَ السَّلاَمُ، وَإِلَيْكَ يَرْجِعُ السَّلاَمُ، يَا ذَا الْجَلاَلِ ‏وَالْإِكْرَامِ، اَلسَّلاَمُ عَلَى رَسُولِ اللهِ، أَمِينِ اللهِ عَلَى وَحْيِهِ، وَعَزَائِمِ أَمْرِهِ، الْخَاتِمِ لِمَا سَبَقَ، وَالْفَاتِحِ لِمَا اسْتَقْبَلَ، وَالْمُهَيْمِنِ عَلَى ذَلِكَ كُلِّهِ، وَعَلَيْهِ ‏السَّلاَمُ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُهُ.

اَلسَّلاَمُ عَلَى أَمِيرِالْمُؤْمِنِينَ، عَبْدِاللهِ وَأَخِي رَسُولِهِ، الصَّدِّيقِ الْأَكْبَرِ، وَالْفَارُوقِ الْأَعْظَمِ، سَيِّدِ الْمُسْلِمِينَ، وَإِمَامِ الْمُتَّقِينَ، وَقَائِدِ الْغُرِّ الْمُحَجَّلِينَ، اَلسَّلاَمُ عَلَى الْحَسَنِ وَالْحُسَيْنِ، سَيِّدَيْ شَبَابِ أَهْلِ الْجَنَّةِ مِنَ الْخَلْقِ أَجْمَعِينَ. اَلسَّلاَمُ عَلَى أَئِمَّةِ الْهُدَى الرَّاشِدِينَ، اَلسَّلاَمُ عَلَى‏ الطَّاهِرَةِ الصِّدِّيقَةِ، فَاطِمَةَ سَيِّدَةِ نِسَاءِ الْعَالَمِينَ.

اَلسَّلاَمُ عَلَى مَلاَئِكَةِ اللهِ الْمُنْزَلِينَ، اَلسَّلاَمُ عَلَى مَلاَئِكَةِ اللهِ ‏الْمُرْدِفِينَ، اَلسَّلاَمُ عَلَى مَلاَئِكَةِ اللهِ الْمُسَوِّمِينَ، اَلسَّلاَمُ عَلَى مَلاَئِكَةِ اللهِ الزَّوَّارِينَ، اَلسَّلاَمُ عَلَى مَلاَئِكَةِ اللهِ الَّذِينَ هُمْ فِي هَذَا الْمَشْهَدِ بِإِذْنِ ‏اللهِ مُقِيمُونَ.(1)

خداوندا تویی سلام (سلامت از همه عیب‌ها و نقص‌ها) و سلامتی از بلاها موهبتی از جانب تو است، و سلام به سوی تو بر می ‌گردد، ای صاحب بزرگی و بزرگواری، سلام بر رسول خدا، امین الهی بر وحی او و امور لازمه او، پایان دهنده گذشتگان و گشاینده آیندگان و مراقب بر تمامی آن ‌ها، و بر او باد سلام و رحمت خدا و برکات او.
سلام بر امیرالمؤمنین بندۀ خدا و برادر رسول خدا، صدّیق اکبر و فاروق اعظم، سرور مسلمانان و پیشوای پرهیزکاران و رهبر روسفیدان. سلام بر امام حسن و امام حسین دو سرور جوانان اهل بهشت از میان تمامی خلق، سلام بر پیشوایان هدایت و راهنمایان امت، سلام بر حضرت فاطمه طاهره صدیقه سرور زنان عالمیان.
سلام بر فرشتگان الهی که از آسمان نازل شده‌اند، سلام بر فرشتگان الهی که ردیف شده ‌اند، درود بر فرشتگان الهی که نشانه و علامت دارند. سلام بر فرشتگان الهی که زائرند، سلام بر فرشتگان الهی که در این حرم مطهر به اذن پروردگار مقیم هستند.

__________________

(1) مزار کبیر : 374 .

 

 

 

 

 

    بازدید : 15269
    بازديد امروز : 12097
    بازديد ديروز : 24593
    بازديد کل : 128802443
    بازديد کل : 89491187