امام صادق علیه السلام : اگر من زمان او (حضرت مهدی علیه السلام ) را درک کنم ، در تمام زندگی و حیاتم به او خدمت می کنم.
(۳) زیارت سوّم

(۳)

زیارت سوم

 

ابن قولویه رحمه الله به سند  خود از یوسف کناسی و او از امام صادق علیه السلام روایت کرده است که فرمودند:

زمانی که به زیارت قبر امام حسین علیه السلام رفتی ابتدا به فرات برو، غسل کن، آنگاه رو به سوی قبر حرکت کن با آرامش و وقار تا از جانب شرقی وارد حائر گردی و در هنگام وراد شدن بگو:

اَلسَّلاَمُ عَلَى مَلاَئِكَةِ اللهِ الْمُقَرَّبِينَ، اَلسَّلاَمُ عَلَى مَلاَئِكَةِ اللهِ‏ الْمُنْزَلِينَ، اَلسَّلاَمُ عَلَى مَلاَئِكَةِ اللهِ الْمُرْدِفِينَ، اَلسَّلاَمُ عَلَى مَلاَئِكَةِ اللهِ ‏الْمُسَوِّمِينَ، اَلسَّلاَمُ عَلَى مَلاَئِكَةِ اللهِ الَّذِينَ هُمْ في هَذَا الْحَائِرِ بِإِذْنِ اللهِ ‏مُقِيمُونَ.

سلام بر فرشتگان مقرّب خدا، سلام بر فرشتگان نازل شده خداوند، سلام بر فرشتگان ردیف شدۀ خداوند، سلام بر فرشتگان نشاندار خداوند. سلام بر فرشتگان خداوند که به اذن پروردگار در این حائر مقیم اند.

و هنگامی که در مقابل قبر امام حسین علیه السلام قرار گرفتی بگو:

اَلسَّلاَمُ عَلَى رَسُولِ اللهِ، صَلَّى اللَهُ ‏عَلَى مُحَمَّدٍ، أَمِينِ اللهِ عَلَى رُسُلِهِ، وَعَزَائِمِ أَمْرِهِ، اَلْخَاتِمِ لِمَا سَبَقَ، وَالْفَاتِحِ لِمَا اسْتَقْبَلَ، وَالْمُهَيْمِنِ عَلَى ذَلِكَ كُلِّهِ، وَالسَّلاَمُ عَلَيْهِ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُهُ.

سلام بر رسول خدا، درود خدا بر حضرت محمّد، امین خداوند بر رسولانش و بر امور لازمه، پایان بخش پیشینیان (پیامبران گذشته) و گشاینده برای ایندگان (اوصیای بعد از خود) و شاهد و مراقب بر همه اینها، و سلام بر او و رحمت خدا و برکات او.

سپس بگو: اَلسَّلاَمُ عَلَى أَمِيرِالْمُؤْمِنِينَ عَبْدِكَ وَأَخِي رَسُولِكَ، اَلَّذِي ‏انْتَجَبْتَهُ بِعِلْمِكَ، وَجَعَلْتَهُ هَادِياً لِمَنْ شِئْتَ مِنْ خَلْقِكَ، وَالدَّلِيلَ عَلَى مَنْ ‏بَعَثْتَهُ بِرِسَالاَتِكَ، وَدَيَّانَ الدِّينِ بِعَدْلِكَ، وَفَصْلَ قَضَائِكَ بَيْنَ خَلْقِكَ، وَالْمُهَيْمِنَ عَلَى ذَلِكَ كُلِّهِ، وَالسَّلاَمُ عَلَيْهِ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُهُ.

أَللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى الْحَسَنِ بْنِ عَلِيٍّ، عَبْدِكَ وَابْنِ رَسُولِكَ، اَلَّذِي انْتَجَبْتَهُ ‏بِعِلْمِكَ، وَجَعَلتَهُ لِمَن شِئتَ مِن خَلقِکَ، ...  تا آخر

سلام بر امیرالمؤمنین بندۀ تو و برادر رسول تو که او را به علم خود برگزیدی و او را قرار دادی هادی و راهنما برای هر کس از خلق که خواستی و دلیل بر کسی که او را به رسالت خویش برانگیختی و حاکمی که به عدالت حکم کند و فیصله دهنده منازعات بین مخلوقات، و مراقب بر همه این امور و سلام بر او و رحمت خدا و برکات او.
خداوندا درود فرست بر حسن بن علی بنده ات و پسر پیامبرت که او را به علم خود برگزیدی، و او را قرار دادی هادی و راهنما برای هر کس از خلق که خواستی ....

 سلامی که در سلام بر امیرالمؤمنین علیه السلام گفتی .... سپس بر حضرت امام حسین علیه السلام و سائر ائمه طاهرین علیهم السلام درود فرست به همان گونه که بر حسن بن علی علیهما السلام درود فرستادی، درود فرست.

سپس کنار کنار قبر مطهر امام حسین علیه السلام برو و بگو:

اَلسَّلاَمُ عَلَيْكَ يَا أَبَا عَبْدِاللهِ، اَلسَّلاَمُ عَلَيْكَ يَابْنَ رَسُولِ اللهِ، صَلَّى‏ اللَهُ عَلَيْكَ يَا أَبَا عَبْدِاللهِ، رَحِمَكَ اللَهُ يَا أَبَا عَبْدِاللهِ، أَشْهَدُ أَنَّكَ قَدْ بَلَّغْتَ‏ عَنِ اللهِ مَا أَمَرَكَ بِهِ، وَلَمْ تَخْشَ أَحَداً غَيْرَهُ، وَجَاهَدْتَ في سَبِيلِهِ، وَعَبَدْتَهُ صَادِقاً مُخْلِصاً حَتَّى أَتَاكَ الْيَقِينُ، أَشْهَدُ أَنَّكُمْ كَلِمَةُ التَّقْوَى، وَبَابُ الْهُدَى، وَالْعُرْوَةُ الْوُثْقَى، وَالْحُجَّةُ عَلَى مَنْ يَبْقَى، وَمَنْ تَحْتَ ‏الثَّرَى، أَشْهَدُ أَنَّ ذَلِكَ لَكُمْ سَابِقٌ فِيمَا مَضَى، وَذَلِكَ لَكُمْ فَاتِحٌ فِيمَا بَقِيَ،أَشْهَدُ أَنَّ أَرْوَاحَكُمْ وَطِينَتَكُمْ طِينَةٌ طَيِّبَةٌ، طَابَتْ وَطَهُرَتْ هِيَ بَعْضُهَا مِنْ ‏بَعْضٍ، مَنّاً مِنَ اللهِ وَمِنْ رَحِمَتِهِ، فَأُشْهِدُ اللَهَ وَأُشْهِدُكُمْ، أَنِّي بِكُمْ ‏مُؤْمِنٌ، وَبِإِيَابِكُمْ مُوقِنٌ، وَلَكُمْ تَابِعٌ فِي ذَاتِ نَفْسِي، وَشَرَائِعِ دِيني، وَخَاتِمَةِ عَمَلي، وَمُنْقَلَبي وَمَثْوَايَ، فَأَسْأَلُ اللَهَ الْبَرَّ الرَّحِيمَ، أَنْ يُتَمِّمَ لي ‏ذَلِكَ، وَأَشْهَدُ أَنَّكُمْ قَدْ بَلَّغْتُمْ عَنِ اللهِ مَا أَمَرَكُمْ بِهِ، حَتَّى لَمْ تَخْشَوْا أَحَداً غَيْرَهُ، وَجَاهَدْتُمْ فِي سَبِيلِهِ وَعَبَدْتُمُوهُ، حَتَّى أَتَاكُمُ الْيَقِينُ، فَلَعَنَ اللهُ مَنْ ‏قَتَلَكُمْ، وَلَعَنَ اللَهُ مَنْ أَمَرَ بِهِ، وَلَعَنَ اللَهُ مَنْ بَلَغَهُ ذَلِكَ فَرَضِيَ بِهِ، أَشْهَدُ أَنَّ الَّذِينَ انْتَهَكُوا حُرْمَتَكَ، وَسَفَكُوا دَمَكَ، مَلْعُونُونَ عَلَى لِسَانِ النَّبِيّ ‏الْأُمِّيِّ.

سلام بر تو ای ابا عبد الله، سلام بر تو ای فرزند رسول خدا، درود خدا بر تو ای ابا عبد الله، رحمت خدا بر تو ای ابا عبد الله، گواهی می‌دهم که تو ابلاغ نمودی از طرف خداوند آنچه تو را بدان امر نمود و از کسی غیر از او ترس و واهمه نداشتی و در راه او جهاد کردی و او را صادقانه و خالصانه پرستش نمودی تا هنگامی که دنیا را وداع گفتی، شهادت می‌دهم که شما نشانۀ تقوی و باب هدایت و دست آویز مورد اطمینان و حجت بر کسانی که باقی مانده‌اند و کسانی که زیر زمین هستند می‌باشید، شهادت می‌دهم که این اوصاف در گذشته برای شما ثابت و سابق بوده، و آن برای شما در آنچه باقی مانده جاری و گشوده است. و شهادت می‌دهم که ارواح شما و طینت شما (یعنی خمیرمایه شما) طینت پاکی است، هر کدام از شما پاکی و پاکیزگی را از دیگری گرفته، و این منتی و لطفی از خداوند و از رحمت او است، پس خدا را گواه می‌گیرم و شما را گواه می‌گیرم که من به شما مؤمنم و به بازگشت شما یقین دارم و پیرو شما هستم و در امور مربوط به خودم و احکام و قوانین دینم و پایان کارم و بازگشتم و اقامتم، از خداوند نیکوکار مهربان می‌خواهم که آن‌ها را برایم کامل گرداند، و شهادت می‌دهم که شما ابلاغ نمودید از طرف خدا آنچه شما را بدان امر نمود، و از هیچ کس غیر از او بیم و هراسی نداشتید، و در راه او جهاد کردید و او را پرستش نمودید تا آنکه دار فانی را وداع نمودید، پس خدا لعنت کند کسی را که شما را کشت، و خدا لعنت کند کسی را که به آن امر کرد، و خدا لعنت کند کسی را که وقتی این خبر به او رسید به آن رضایت داد، شهادت می‌دهم که کسانی که حرمت شما را رعایت نکردند و خون مقدس شما را بر زمین ریختند به زبان پیامبر امّی لعنت شده‌اند.

سپس بگو: أَللَّهُمَّ الْعَنِ الَّذِينَ بَدَّلُوا نِعْمَتَكَ، وَخَالَفُوا مِلَّتَكَ، وَرَغِبُوا عَنْ‏أَمْرِكَ، وَاتَّهَمُوا رَسُولَكَ، وَصَدُّوا عَنْ سَبِيلِكَ. أَللَّهُمَّ احْشُ قُبُورَهُمْ ‏نَاراً، وَأَجْوَافَهُمْ نَاراً، وَاحْشُرْهُمْ وَأَتْبَاعَهُمْ إِلَى جَهَنَّمَ زُرْقاً. أَللَّهُمَّ الْعَنْهُمْ ‏لَعْناً يَلْعَنُهُمْ بِهِ كُلُّ مَلَكٍ مُقَرَّبٍ، وَكُلُّ نَبِيٍّ مُرْسَلٍ، وَكُلُّ عَبْدٍ مُؤْمِنٍ، اِمْتَحَنْتَ قَلْبَهُ لِلْإِيمَانِ.

أَللَّهُمَّ الْعَنْهُمْ في مُسْتَسِرِّ السِّرِّ، وَظَاهِرِ الْعَلاَنِيَةِ. أَللَّهُمَّ الْعَنْ جَوَابِيتَ ‏هَذِهِ الْأُمَّةِ وَطَوَاغِيتَهَا، وَالْعَنْ فَرَاعِنَتَهَا، وَالْعَنْ قَتَلَةَ أَمِيرِالْمُؤْمِنِينَ، وَالْعَنْ قَتَلَةَ الْحَسَنِ وَالْحُسَيْنِ، وَعَذِّبْهُمْ عَذَاباً أَلِيماً لاَتُعَذِّبُ بِهِ أَحَداً مِنَ‏ الْعَالَمِينَ. أَللَّهُمَّ اجْعَلْنَا مِمَّنْ تَنْصُرُهُ، وَتَنْتَصِرُ بِهِ، وَتَمُنُّ عَلَيْهِ بِنَصْرِكَ ‏لِدِينِكَ فِي الدُّنْيَا وَالْآخِرَةِ.

خداوند ا لعنت کن کسانی را که نعمت تو را دگرگون نمودند و با آیین تو مخالفت کردند و از امر و فرمانت روی گرداندند و رسول تو را متهم ساختند و از پیمودن راه تو مانع شدند، خداوندا قبور آنان را پر از آتش و درون آنان را پر از آتش کن و آن‌ها و پیروانشان را به سوی جنّهم محشور گردان. خداوندا آنان را لعنت کن لعنتی که هر فرشته مقرّب و هر پیامبر مرسل و هر بندۀ مؤمنی که دلش را برای ایمان آزموده‌ای، آنان را بدان لعنت کند. خداوند آنان را در پنهانی پنهان و ظاهر آشکار لعنت کن، خدایا جبت‌های این امت و طاغوت‌های آن را ( که همچون بت بودند) و فرعون‌های این امت را (که به باطل و دروغ ادعا داشتند) لعنت کن، قاتلان امیرالمؤمنین علیه السلام و قاتلان امام حسن و امام حسین علیهما السلام را لعنت کن و آنان را عذاب کن عذاب دردناکی که احدی از اهل عالم را آن گونه عذاب نکرده‌ای، خداوندا ما را از کسانی قرار بده که آن‌ها را یاری می‌نمایی و به وسیله آن‌ها یاری می‌ طلبی و بر آن‌ها منّت می‌گذاری به یاریت برای دینت در دنیا و آخرت.

سپس در محلّ سر مبارک آن حضرت بنشین و بگو:

صَلَّى اللهُ عَلَيْكَ، أَشْهَدُ أَنَّكَ عَبْدُاللهِ ‏وَأَمِينُهُ، بَلَّغْتَ نَاصِحاً، وَأَدَّيْتَ أَمِيناً، وَقُتِلْتَ صِدِّيقاً، وَمَضَيْتَ عَلَى يَقِينٍ، لَمْ تُؤْثِرْ عَمىً عَلَى هُدىً، وَلَمْ تَمِلْ مِنْ حَقٍّ إِلَى بَاطِلٍ، أَشْهَدُ أَنَّكَ ‏قَدْ أَقَمْتَ الصَّلاَةَ، وَآتَيْتَ الزَّكَاةَ، وَأَمَرْتَ بِالْمَعْرُوفِ، وَنَهَيْتَ عَنِ ‏الْمُنْكَرِ، وَاتَّبَعْتَ الرَّسُولَ، وَتَلَوْتَ الْكِتَابَ حَقَّ تِلاَوَتِهِ، وَدَعَوْتَ إِلَى سَبِيلِ رَبِّكَ بِالْحِكْمَةِ وَالْمَوْعِظَةِ الْحَسَنَةِ، صَلَّى اللهُ عَلَيْكَ وَسَلَّمَ تَسْلِيماً كَثِيراً.

أَشْهَدُ أَنَّكَ كُنْتَ عَلَى بَيِّنَةٍ مِنْ رَبِّكَ قَدْ بَلَّغْتَ مَا أُمِرْتَ بِهِ، وَقُمْتَ ‏بِحَقِّهِ، وَصَدَّقْتَ مَنْ قَبْلَكَ غَيْرَ وَاهِنٍ وَلاَ مُوهِنٍ، صَلَّى اللهُ عَلَيْكَ وَسَلَّمَ ‏تَسْلِيماً، فَجَزَاكَ اللَهُ مِنْ صِدِّيقٍ خَيْراً عَنْ رَعِيَّتِكَ.

أَشْهَدُ أَنَّ الْجِهَادَ مَعَكَ جِهَادٌ، وَأَنَّ الْحَقَّ مَعَكَ وَإِلَيْكَ، وَأَنْتَ أَهْلُهُ‏ وَمَعْدِنُهُ، وَمِيرَاثُ النُّبُوَّةِ عِنْدَكَ، وَعِنْدَ أَهْلِ بَيْتِكَ، أَشْهَدُ أَنَّكَ صِدِّيقٌ‏ عِنْدَاللهِ، وَحُجَّتُهُ عَلَى خَلْقِهِ، وَأَشْهَدُ أَنَّ دَعْوَتَكَ حَقٌّ، وَكُلَّ دَاعٍ مَنْصُوبٍ‏ غَيْرِكَ فَهُوَ بَاطِلٌ مَدْحُوضٌ، وَأَشْهَدُ أَنَّ اللهَ هُوَ الْحَقُّ الْمُبِينُ.

درود خدا بر تو، شهادت می‌دهم که تو بنده خدا و امین او هستی، پیام حق را ابلاغ نمودی از روی خیرخواهی، امانت را ادا نمودی، و کشته شدی در حالی که صدّیق بودی، و از دنیا رفتی در حالی که بر یقین بودی، کوری را بر هدایت برنگزیدی و هرگز از حق به باطل میل ننمودی، گواهی می‌دهم که تو نماز را به پا داشتی و زکات را پرداختی و به خوبی‌ها امر فرمودی واز زشتی‌ها نهی کردی و متابعت رسول نمودی، و  کتاب را تلاوت کردی آن گونه که شایسته است و با حکمت و پند و اندرز نیکو به راه پرودرگارت فراخواندی، درود خدا بر تو و سلام فراوان او.
گواهی می‌دهم که تو از جانب پروردگارت حجّتی آشکار داشتی، آنچه مأمور شدی به ابلاغ آن، ابلاغ نمودی، و قیام به حق آن نمودی، و کسی را که پیش از خودت بود تصدیق کردی بدون اینکه سستی از خود نشان دهی و یا سستی ایجاد کنی، درود خدا بر تو و سلام فراوان، پس خداوند به تو پاداش خیر دهد همان طور که پاداش می ‌دهد صدیقی را از طرف رعیتش.
گواهی می‌دهم که جهاد به همراه تو جهاد است و حق با توو به سوی تو می‌باشد و تو اهل آن و معدن آن هستی و میراث نبوت نزد تو و اهل بیت تو است، شهادت می‌دهم که تو نزد خدا صدّیق هستی و حجت او بر خلق می‌باشی، و شهادت می‌دهم که دعوت و فراخوانی تو حق است، و هر دعوت کننده نصب شده غیر از تو باطل و بی‌اساس است، و گواهی می‌دهم که خداوند حقّ آشکار است.

سپس به پایین پای مبارک برو، هر دعایی خواستی اختیار کن، و برای خودت دعا کن، سپس به قسمت بالای سر مبارک حضرت علی بن الحسین علیهما السلام برو و بگو:

سَلاَمُ اللهِ وَسَلاَمُ مَلاَئِكَتِهِ الْمُقَرَّبِينَ، وَأَنْبِيَائِهِ الْمُرْسَلِينَ عَلَيْكَ يَامَوْلاَيَ وَابْنَ مَوْلاَيَ، وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُهُ، صَلَّى اللهُ عَلَيْكَ وَعَلَى أَهْلِ ‏بَيْتِكَ، وَعِتْرَةِ آبَائِكَ الْأَخْيَارِ الْأَبْرَارِ، اَلَّذِينَ أَذْهَبَ اللهُ عَنْهُمُ الرِّجْسَ، وَطَهَّرَهُمْ تَطْهِيراً.

سپس در محلّ سر مبارک آن حضرت بنشین و بگو: اَلسَّلاَمُ عَلَيْكُمْ أَيُّهَا الرَّبَّانِيُّونَ، أَنْتُمْ لَنَا فَرَطٌ وَسَلَفٌ، وَنَحْنُ لَكُمْ أَتْبَاعٌ وَأَنْصَارٌ، أَشْهَدُ أَنَّكُمْ أَنْصَارُ اللهِ، كَمَا قَالَ اللَهُ تَبَارَكَ وَتَعَالَى فِي كِتَابِهِ، «وَكَأَيِّنْ مِنْ نَبِىٍّ قَاتَلَ مَعَهُ رِبِّيُّونَ‏ كَثِيرٌ فَمَا وَهَنُوا لِمَا أَصَابَهُمْ فِي سَبِيلِ اللهِ وَمَا ضَعُفُوا وَمَا اسْتَكَانُوا»(2)، فَمَا وَهَنْتُمْ، وَمَا ضَعُفْتُمْ، وَمَا اسْتَكَنْتُمْ حَتَّى لَقِيتُمُ اللهَ عَلَى سَبِيلِ الْحَقِّ، وَنُصْرَةِ كَلِمَةِ اللهِ التَّامَّةِ، صَلَّى اللَهُ عَلَى أَرْوَاحِكُمْ وَأَبْدَانِكُمْ، وَسَلَّمَ تَسْلِيماً.

أَبْشِرُوا بِمَوْعِدِ اللهِ الَّذي لاَ خُلْفَ لَهُ، إِنَّهُ لاَيُخْلِفُ الْمِيعَادَ، اَللَهُ مُدْرِكٌ‏ لَكُمْ، ثَارَ مَا وَعَدَكُمْ، أَنْتُمْ سَادَةُ الشُّهَدَاءِ فِي الدُّنْيَا وَالْآخِرَةِ، أَنْتُمُ ‏السَّابِقُونَ وَالْمُهَاجِرُونَ وَالْأَنْصَارُ، أَشْهَدُ أَنَّكُمْ قَدْ جَاهَدْتُمْ في سَبِيلِ ‏اللهِ، وَقُتِلْتُمْ عَلَى مِنْهَاجِ رَسُولِ اللهِ وَابْنِ رَسُولِ اللهِ، اَلْحَمْدُ لِلهِ الَّذي ‏صَدَقَكُمْ وَعْدَهُ، وَأَرَاكُمْ مَا تُحِبُّونَ.

سلام خدا و سلام ملائکه مقرب او و پیامبران مرسل او بر تو ای مولای من و فرزند مولای من و رحمت خدا و برکات او، درود خدا بر تو و بر اهل بیت تو و عترت پدران خوب و نیکوکارت که خداوند از آنان هرگونه پلیدی و آلودگی را دور ساخته و آنان را پاک و طاهر گردانیده است.
سپس کنار قبور شهداء برو و بر آنان سلام بده و بگو: سلام بر شما ای مردان الهی، شما پیشتاز هستید و سبقت گرفتید و ما تابع شما و یاور شما هستیم، گواهی می‌دهم که شما یاران پروردگار هستید همان طور که خداوند تبارک و تعالی در کتابش فرموده است: «چه بسیار پیامبر که به همراه او مردان الهی زیادی قتال نموده اند و در راه خدا در برابر سختی‌ها و مصیبت‌ها از خود ضعف نشان ندادند و اظهار درماندگی و بیچارگی نکردند»، پس شما سست نشدید و ناتوان نگردیدید و اظهار درماندگی ننمودید تا در راه حق و یاری کلمه تامه خداوند (یعنی حجت خدا امام حسین علیه السلام) خدا را ملاقات کردید، درود خدا بر جسم و جان شما و سلام فراوان او بر شما باد.
بشارت باد شما را به وعده الهی که در آن تخلّفی نیست که او هرگز خلاف وعده نمی‌کند، خداوند دریافت کننده است برای شما انتقامی را که وعده اش را داده است، شما سرور شهدا هستید در دنیا و آخرت، شما سابقون و مهاجرون وانصار می‌باشید، شهادت می‌دهم که شما در راه خدا جهاد کردید، و بر طریقه و منهاج رسول خدا و فرزند رسول خدا به شهادت رسیدید، حمد و سپاس سزاوار خداوندی است که وعده اش را نسبت به شما وفا نمود و نشان داد به شما آنچه را آرزو داشتید و دوست می‌داشتید.

سپس بگو:  أَتَيْتُكَ يَا حَبِيبَ رَسُولِ اللهِ وَابْنَ رَسُولِهِ، وَإِنِّي لَكَ عَارِفٌ، وَبِحَقِّكَ مُقِرٌّ، وَبِفَضْلِكَ مُسْتَبْصِرٌ، وَبِضَلاَلَةِ مَنْ خَالَفَكَ مُوقِنٌ، عَارِفٌ ‏بِالْهُدَى الَّذِي أَنْتَ عَلَيْهِ، بِأَبِي أَنْتَ وَأُمِّي وَنَفْسي. أَللَّهُمَّ إِنِّي أُصَلِّي‏ عَلَيْهِ، كَمَا صَلَّيْتَ أَنْتَ عَلَيْهِ وَرُسُلُكَ وَأَمِيرُالْمُؤْمِنِينَ، صَلاَةً مُتَتَابِعَةً مُتَوَاصِلَةً مُتَرَادِفَةً، يَتْبَعُ بَعْضُهَا بَعْضاً، لاَ انْقِطَاعَ لَهَا، وَلاَ أَمَدَ وَلاَ أَبَدَ وَلاَ أَجَلَ في مَحْضَرِنَا هَذَا، وَإِذَا غِبْنَا وَشَهِدْنَا، وَالسَّلاَمُ عَلَيْهِ وَرَحْمَةُ اللهِ‏ وَبَرَكَاتُهُ. (1)

 آمدم نزد تو ای حبیب رسول خدا و فرزند رسول خدا، من نسبت به تو معرفت دارم و به حقّ تو اقرار دارم و به فضل تو آگاهم و به گمراهی مخالفین شما یقین دارم، و به هدایتی که تو بر آن هستی عارفم، پدر و مادر و جان من فدایت، خداوندا من درود می‌فرستم بر او، همان طورکه تو و رسولانت و امیرالمؤمنین علیهم السلام بر او درود فرستادید، درودی پی در پی، متّصل و ردیف هم، بعضی از آن در پی بعضی دیگر، انقطاعی برایش نباشد و زمان و انتها و مدتی نداشته باشد، در این محضر ما، و زمان غیبت ما و حضور ما، و سلام بر او و رحمت خدا و برکات او.


(1) کامل الزیارات : 367 ح 3 .




 

    بازدید : 15451
    بازديد امروز : 0
    بازديد ديروز : 23077
    بازديد کل : 127594897
    بازديد کل : 88869467