امام صادق علیه السلام : اگر من زمان او (حضرت مهدی علیه السلام ) را درک کنم ، در تمام زندگی و حیاتم به او خدمت می کنم.
(۲۶) زیارت امام حسین علیه السلام در مسجد حنّانه

(۲۶)

زیارت امام حسین علیه السلام در مسجد حنّانه


علّامۀ مجلسی رحمه الله از شیخ محمد بن مشهدی نقل کرده است که روایت شده از مولای ما امام صادق علیه السلام که زیارت کرد حضرت اباعبد الله الحسین علیه السلام را در مسجد حنّانه و چهار رکعت نماز خواند و زیارت این است:

اَلسَّلاَمُ عَلَيْكَ يَابْنَ رَسُولِ اللهِ، اَلسَّلاَمُ عَلَيْكَ يَابْنَ أَمِيرِالْمُؤْمِنِينَ، اَلسَّلاَمُ عَلَيْكَ يَابْنَ الصِّدِّيقَةِ الطَّاهِرَةِ، سَيِّدَةِ نِسَاءِ الْعَالَمِينَ، اَلسَّلاَمُ‏ عَلَيْكَ يَا مَوْلاَيَ يَا أَبَا عَبْدِاللهِ، وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُهُ.

أَشْهَدُ أَنَّكَ قَدْ أَقَمْتَ الصَّلاَةَ، وَآتَيْتَ الزَّكَاةَ، وَأَمَرْتَ بِالْمَعْرُوفِ، وَنَهَيْتَ عَنِ الْمُنْكَرِ، وَتَلَوْتَ الْكِتَابَ حَقَّ تِلاَوَتِهِ، وَجَاهَدْتَ فِي اللهِ حَقّ‏ جِهَادِهِ، وَصَبَرْتَ عَلَى الْأَذَى فِي جَنْبِهِ مُحْتَسِباً، حَتَّى أَتَاكَ الْيَقِينُ.

وَأَشْهَدُ أَنَّ الَّذِينَ خَالَفُوكَ وَحَارَبُوكَ، وَأَنَّ الَّذِينَ خَذَلُوكَ، وَالَّذِينَ قَتَلُوكَ، مَلْعُونُونَ عَلَى لِسَانِ النَّبِيِّ الْأُمِّيِّ، وَقَدْ خَابَ مَنِ افْتَرَى، لَعَنَ اللهُ ‏الظَّالِمِينَ لَكُمْ مِنَ الْأَوَّلِينَ وَالْآخِرِينَ، وَضَاعَفَ عَلَيْهِمُ الْعَذَابَ الْأَلِيمَ.

أَتَيْتُكَ يَا مَوْلاَيَ يَابْنَ رَسُولِ اللهِ، زَائِراً عَارِفاً بِحَقِّكَ، مُوَالِياً لِأَوْلِيائِكَ، مُعَادِياً لِأَعْدائِكَ، مُسْتَبْصِراً بِالْهُدَى الَّذِي أَنْتَ عَلَيْهِ، عَارِفاً بِضَلاَلَةِ مَنْ خَالَفَكَ، فَاشْفَعْ لي عِنْدَ رَبِّكَ.

سلام بر تو ای فرزند رسول خدا، سلام بر تو ای پسر امیرالمؤمنین، سلام بر تو ای پسر حضرت صدیقه طاهره، سرور بانوان عالم، سلام بر تو ای مولای من، ای ابا عبد الله و رحمت خدا و برکات او.
شهادت می‌دهم که تو نماز را به پا داشتی زکات پرداختی و به خوبی‌ها امر فرمودی و از بدی‌ها و زتشی‌ها نهی کردی و کتاب را آنگونه که شایسته است تلاوت نمودی و در راه خدا آن گونه که سزاوار است جهاد فرمودی، و بر اذیت‌ها در کنار آن به امید اجر و ثواب صبر نمودی تا دار فانی را وداع گفتی و شهادت می‌دهم آنان که با تو مخالفت نمودند و جنگ کردند و کسانی که تو را رها کردند و یاری ننمودند و کسانی که تو را کشتند به زبان پیامبر امّی ملعون هستند و هر که افترا (بر خدا و رسول) بندد (به دروغ چیزی را به آن‌ها نسبت دهد) زیانکار است، خدا لعنت کند ظلم کنندگان به شما را از اولین و آخرین و عذاب دردناک را بر آن دو چندان گرداند.
ای مولای من، ای فرزند رسول خد، آمده‌ام به زیارتت در حالی که عارف به حق تو و دوست دوستانت و دشمن دشمنانت هستم به هدایتی که شما بر آن هستید آگاهم و به گمراهی کسی که با شما مخالفت کند آشنا هستم، پس برای من نزد پروردگارت شفاعت کن.

محدّث قمی رحمه الله گفته است: این زیارت مناسب است که در حرم امیرالمؤمنین علیه السلام بالای سر مبارک آن حضرت خوانده شود.(1)


(1) هدية الزائرين وبهجة الناظرين: 287.

 

 

 



 

    بازدید : 14535
    بازديد امروز : 8898
    بازديد ديروز : 18311
    بازديد کل : 128746873
    بازديد کل : 89463396