امام صادق علیه السلام : اگر من زمان او (حضرت مهدی علیه السلام ) را درک کنم ، در تمام زندگی و حیاتم به او خدمت می کنم.
دعاى ديدار امام زمان ارواحنا فداه بعد از هر نماز واجب

 

دعاى ديدار امام زمان ارواحنا فداه

بعد از هر نماز واجب

از امام صادق عليه السلام روايت شده است كه فرمودند :

هر كس بعد از هر نماز واجب اين دعا را بخواند ، همانا او حضرت حجّت عليه السلام را در بيدارى يا خواب مى ‏بيند :

  بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحيمِ

 أَللَّهُمَّ بَلِّغْ مَوْلانا صاحِبَ الزَّمانِ ، أَيْنَما كانَ وَحَيْثُما كانَ ، مِنْ مَشارِقِ الْأَرْضِ وَمَغارِبِها ، سَهْلِها وَجَبَلِها ، عَنّي وَعَنْ والِدَيَّ ، وَعَنْ وُلْدي وَإِخْوانِي التَّحِيَّةَ وَالسَّلامَ عَدَدَ خَلْقِ اللَّهِ ، وَزِنَةَ عَرْشِ اللَّهِ ، وَما أَحْصاهُ كِتابُهُ ، وَأَحاطَ عِلْمُهُ .

  أَللَّهُمَّ إِنّي اُجَدِّدُ لَهُ في صَبْيحَةِ هذَا الْيَوْمِ ، وَما عِشْتُ فيهِ مِنْ أَيَّامِ حَياتي ، عَهْداً وَعَقْداً وَبَيْعَةً لَهُ في عُنُقي ، لا أَحُولُ عَنْها وَلا أَزُولُ . أَللَّهُمَّ اجْعَلْني مِنْ أَنْصارِهِ وَنُصَّارِهِ الذَّابّينَ عَنْهُ ، وَالْمُمْتَثِلينَ لِأَوامِرِهِ وَنَواهيهِ في أَيَّامِهِ ، وَالْمُسْتَشْهَدينَ بَيْنَ يَدَيْهِ .

  أَللَّهُمَّ فَإِنْ حالَ بَيْني وَبَيْنَهُ الْمَوْتُ ، اَلَّذي جَعَلْتَهُ عَلى عِبادِكَ حَتْماً مَقْضِيّاً فَأَخْرِجْني مِنْ قَبْري مُؤْتَزِراً كَفَني ، شاهِراً سَيْفي ، مُجَرِّداً قَناتي ، مُلَبِّياً دَعْوَةَ الدَّاعي فِي الْحاضِرِ وَالْبادي. أَللَّهُمَّ أَرِنِي الطَّلْعَةَ الرَّشيدَةَ وَالْغُرَّةَ الْحَميدَةَ ، وَاكْحُلْ بَصَري بِنَظْرَةٍ مِنّي إِلَيْهِ ، وَعَجِّلْ فَرَجَهُ ، وَسَهِّلْ مَخْرَجَهُ . أَللَّهُمَّ اشْدُدْ أَزْرَهُ ، وَقَوِّ ظَهْرَهُ ، وَطَوِّلْ عُمْرَهُ، وَاعْمُرِ اللَّهُمَّ بِهِ بِلادَكَ، وَأَحْيِ بِهِ عِبادَكَ، فَإِنَّكَ قُلْتَ وَقَوْلُكَ الْحَقُّ «ظَهَرَ الْفَسادُ فِي الْبَرِّ وَالْبَحْرِ بِما كَسَبَتْ أَيْدِي النَّاسِ »(1) .

  فَأَظْهِرِ اللَّهُمَّ لَنا وَلِيَّكَ وَابْنَ بِنْتِ نَبِيِّكَ ، اَلْمُسَمَّى بِاسْمِ رَسُولِكَ صَلَواتُكَ عَلَيْهِ وَآلِهِ ، حَتَّى لايَظْفَرَ بِشَيْ‏ءٍ مِنَ الْباطِلِ إِلّا مَزَّقَهُ ، وَيُحِقَّ اللَّهُ الْحَقَّ بِكَلِماتِهِ وَيُحَقِّقَهُ . أَللَّهُمَّ اكْشِفْ هذِهِ الْغُمَّةَ عَنْ هذِهِ الْاُمَّةِ بِظُهُورِهِ ، إِنَّهُمْ يَرَوْنَهُ بَعيداً ، وَنَراهُ قَريباً ، وَصَلَّى اللَّهُ عَلى مُحَمَّدٍ وَآلِهِ .(2)

  به نام خداوند بخشندۀ مهربان

خداوندا؛ به مولاى‏مان صاحب الزمان هر كجا و هر گونه كه باشد در شرق و غرب زمين ، بيابان و كوه آن ؛ درود و تحيّتى از طرف من و والدينم و از سوى فرزندانم و برادرانم به تعداد آفريدگان خدا و سنگينى عرش الهى و آنچه كتابش دربردارد و دانشش به آن احاطه دارد ؛ برسان .

  خداوندا ؛ همانا من در بامداد امروز و ديگر روزهاى زندگيم ، با او عهد و پيمان و بيعتى را كه از او بر گردنم است تجديد مى‏ كنم و هرگز از اين بيعت دگرگون نمى‏ شوم و كنار هم نمى‏ زنم . خداوندا؛ مرا از يارانش و جان‏نثارانى كه از او دفاع مى‏ كنند قرار بده ، و از آنان كه دستورات و نهى‏ هايش را در دوران حكومتش فرمان مى‏ برند و نيز از شهادت‏جويان در ركابش قرار بده .

  خداوندا ؛ اگر بين من و او مرگ فاصله انداخت ؛ - مرگى كه براى بندگانت حتمى و قطعى قرار داده‏ اى - پس مرا از قبرم خارج كن در حالى كه كفنم را به كمر بسته ، شمشيرم كشيده، نيزه‏ ام آماده و بيرون كشيده شده و دعوتِ دعوت‏ كننده را در شهر باشم يا صحرا ، لبّيك گويم .

 خداوندا ؛ به من طلعت راه گشا و چهرۀ ستوده شده را نشان بده ، و با نگاهى از من به سوى او چشمم را سرمه كن ، و فرجش را تعجيل فرما ، و خروجش را آسان گردان . خداوندا؛ پشتش را محكم ، و كمرش را قوى و نيرومند گردان و عمرش را طولانى كن و - خداوندا - به وسيلۀ او، سرزمين‏هايت را آباد گردان و به واسطۀ او بندگانت را زنده گردان ؛ زيرا تو گفتى در حالى كه سخن تو حقّ است : «فساد در خشكى و دريا ظاهر شده به واسطۀ آنچه كه مردم با دست خود انجام دادند».

  پس خداوندا؛ ولىّ خود و فرزند دختر پيامبرت را - كه همنام است با رسولت كه درودهاى تو بر او و آل او باد - براى ما ظاهر كن ؛ تا بر چيزى از باطل دست نيابد مگر آن كه آن را پاره كند ، و خدا به كلماتش ، حق را ثابت كند و آن را محقّق سازد . خداوندا ؛ اين گرفتارى و اندوه را از اين امّت با ظهورش برطرف ساز كه همانا آنان (مخالفان) آن را دور مى‏ بينند و ما نزديك مى‏ بينيم ؛ و خدا بر محمّد و آل محمّد درود بفرستد .


1 )  سورۀ روم ، آيۀ 41 .

2 ) بحار الأنوار : 61/86 .

 

 

 

    بازدید : 30933
    بازديد امروز : 12714
    بازديد ديروز : 19024
    بازديد کل : 127574171
    بازديد کل : 88859104