امام صادق علیه السلام : اگر من زمان او (حضرت مهدی علیه السلام ) را درک کنم ، در تمام زندگی و حیاتم به او خدمت می کنم.
ناامید بودن از ظهور امام زمان ارواحنا فداه

ناامید بودن از

ظهور امام زمان ارواحنا فداه

متأسّفانه بر اثر تقصير عموم مردم نسبت به امام عصر عجّل الله تعالى فرجه، جهان آن چنان گرفتار سختى‏ ها و بدبختى‏ ها شده كه ‏سابقه نداشته است.

نه تنها آنان كه آشنايى و ايمان نسبت به حضرت بقيّة الله الاعظم ‏ارواحنا فداه ندارند؛ بلكه حتّى بسيارى از شيعيان كه اعتقاد به ‏امامت و ولايت آن حضرت دارند، نيز از آن بزرگوار غفلت نموده ‏و تقصير دارند.

 

شكر وجود امام زمان ارواحنا فداه

از بزرگترين وظيفه‏ هاى ما مى ‏باشد

ما به جاى اين كه كاملاً متوجّه به آن بزرگوار باشيم و در ساعات ‏شبانه روز به ياد آن حضرت باشيم از امام زمان خود  و از ظهور آن حضرت غافل هستيم.

ما نه تنها وظيفه داريم به ياد آن حضرت باشيم؛ بلكه چون وجود آن حضرت بزرگترين نعمت الهى هستند خداوند را شاكر باشيم و شكرگزارى كنيم؛ ولى گويا بسيارى از شيعيان حتّى يك لحظه هم ‏در اين باره فكر نكرده ‏اند و حتّى شكرگزارى نسبت به وجود آن‏ حضرت در ذهن آن ‏ها خطور نكرده است.

با يقين كامل مى ‏توان گفت كه غفلت از شكرگزارى در اين باره‏ يكى از اشتباهات بزرگ شيعه است كه نتايج زيان بارى در بر دارد. ما با سخنان هدايت كننده اهل بيت عليهم السلام آشنايى كامل ‏نداريم و آگاهى ما از آن‏ ها بسيار اندك است و به این جهت از توجّه به بسیاری از حقایق محروم هستیم.

يكى از مطالبى كه در روايات اهل بيت عليهم السلام درباره آن ‏بسيار سفارش فرموده‏ اند، شكرگزارى در برابر نعمت ‏هاى الهى ‏است.

شايد مهمترين روايتى كه درباره اهميّت شكر وارد شده روايت‏ بسيار عجيبى است كه از حضرت اميرالمؤمنين عليه السلام نقل ‏شده كه آن حضرت فرموده ‏اند:

نعمة لاتشكر كسيئة لاتغفر.(1)

نعمتى كه شكر آن به جا آورده نشده باشد مثل گناهى است كه ‏بخشيده نشده باشد.

با توجّه به اين روايت و روايات ديگرى كه درباره اهميّت‏ شكرگزارى است، ما تا چه حدّ در برابر بزرگترين نعمت الهى دراين زمان كه وجود حضرت بقيّة الله الاعظم ارواحنا فداه است خدارا شكر نموده ‏ايم؟

ما چه قدر در فکر وجود مقدّس امام زمان عجّل الله تعالی فرجه هستیم و امیدوار به ظهور آن حضرت می باشیم؟


(1) شرح غررالحكم: 6 / 170.

 

 

 

بازدید : 8199
بازديد امروز : 21984
بازديد ديروز : 45443
بازديد کل : 128512948
بازديد کل : 89346424