امام صادق علیه السلام : اگر من زمان او (حضرت مهدی علیه السلام ) را درک کنم ، در تمام زندگی و حیاتم به او خدمت می کنم.
(4) گهوارۀ کوچک (از کرامات حضرت رقیه سلام الله علیها)

(4)

گهوارۀ کوچک

از کرامات حضرت رقیه سلام الله علیها

عالم متقي و پرهيزگار حضرت حجة الاسلام والمسلمين جناب آقاي سيد مرتضي مجتهدي سيستاني از مدرسين حوزه علميه قم نقل كردند: حاج صادق متقيان، ساكن شهر مشهد مقدس، كه از خدمتگزاران دربار امام حسين (علیه السلام) است، در ماه محرم الحرام سال 1418 ه. ق برايم چنين نقل كرد:

شش سال از ازدواج دخترم گذشت ودر اين مدت داراي فرزند نشده بود،‌ مراجعه به دكترهاي متعدد و عمل به نسخه‌هاي زياد، سودي نبخشيد بود. تا اينكه در ماه صفر سال 1417 هجری قمری عازم سوريه شدم. قبل از حركت من،‌ مادرش گهواره كوچكي درست كرد وبه من گفت : آن را به ضريح مطهر حضرت رقيه (علیها السلام) ببند،‌ تا از نگاه لطف آميز آن بزرگوار بهره مند شويم و حاجتمان روا شود.

من گهواره كوچك را با خود به شام بردم. در شام به زيارت حضرت رقيه (علیها السلام) ،‌ دختر سه ساله امام حسين (علیه السلام)، رفتم و وارد دربار باعظمت و غم انگيز آن حضرت شدم. حرم آن مظلومه طوري است كه همه زيارت كنندگان را تحت تاثير قرار مي‌ دهد. گهواره را نزديك ضريح بردم،‌ و با توجه و اميد،‌ آن را به ضريح نوراني حضرت بستم.

شخصي كه آنجا ايستاده و نظاره‌گر كارهاي من بود، گفت : شما ديگر چرا به اين گونه كارها اعتقاد داريد؟ گفتم: اعتقاد من به شخص حضرت رقيه (علیها السلام)  است،‌ نه گهواره؛ و اين گهواره را وسيله اظهار اعتقاد و عقيده به خود آن بزرگوار قرار داده‌ ام،‌ تا از طريق آن‌، توجه حضرت رقيه (علیها السلام) را به خود جلب كنم. هركسي به قدر معرفت خود كار مي‌ كند و معرفت من در اين حد است،‌ نه عظمت آن بزرگوار.

پس از زيارت مراقد اهل بيت (علیهم السلام) درشام،‌ به ايران بازگشتم . هنوز چند روز بيشتر نگذشته بود كه مادرش گفت : بايد دخترمان به آزمايشگاه برود،‌ تا يقين كنيم كه آيا حضرت رقيه (علیها السلام) حاجت ما را از درگاه الهي گرفته است يا نه؟

پس از آزمايش جواب مثبت بود؛‌ معلوم شد با يك گهواره كوچك‌، اميد واعتقاد خود را به آن بزرگوار نشان داده و نظر لطف آن حضرت را به سوي خود جلب كرده‌ايم . اينك ،‌ دخترم كودكي در گهواره دارد!

 

منبع : سایت «هیئت بین الحرمین شهرکرد»     

منبع دیگر : سایت مرکز ملی پاسخگویی به سوالات دیني

 

بازدید : 2058
بازديد امروز : 2499
بازديد ديروز : 32446
بازديد کل : 128538867
بازديد کل : 89359385