امام صادق علیه السلام : اگر من زمان او (حضرت مهدی علیه السلام ) را درک کنم ، در تمام زندگی و حیاتم به او خدمت می کنم.
(12) نماز شب نيمه ماه شعبان

(12)

نماز شب نيمه ماه شعبان

ابو يحيى صنعانى روايت نموده و آن را سى نفر از افراد مورد اطمينان از او نقل كرده اند كه امام باقر و امام صادق عليهما السلام فرمودند:

هر گاه شب نيمه شعبان شد چهار ركعت نماز بخوان كه در هر ركعت آن يك مرتبه سوره حمد و صد مرتبه سوره «قُلْ هُوَ اللَّهُ أَحَد» قرائت شود، و پس از نماز بگو:

أَللَّهُمَّ إِنّي فَقيرٌ وَمِنْ عَذابِكَ خائِفٌ مُسْتَجيرٌ. أَللَّهُمَّ لاتُبَدِّلِ اسْمي، وَلاتُغَيِّرْ جِسْمي، وَلاتُجْهِدْ بَلائي، وَلاتُشْمِتْ بي أَعْدائي، أَعُوذُ بِعَفْوِكَ مِنْ عِقابِكَ، وَأَعُوذُ بِرَحْمَتِكَ مِنْ عَذابِكَ، وَأَعُوذُ بِرِضاكَ مِنْ سَخَطِكَ، وَأَعُوذُ بِكَ مِنْكَ، جَلَّ ثَناؤُكَ، أَنْتَ كَما أَثْنَيْتَ عَلى نَفْسِكَ وَفَوْقَ ما يَقُولُ الْقائِلُونَ. (188)

 خداوندا ؛ من فقير و محتاجم و از عذابت ترسان و به تو پناهنده ‏ام . خداوندا ؛ نامم را (با نام ديگرى) عوض مكن ، و بدنم را دگرگون مساز، و بلايم را سخت مگردان، و دشمنانم را سرزنش كنندۀ من قرار مده . از كيفرت به بخششت پناه مى ‏برم ، و از عذابت به رحمتت پناه مى‏ برم و از خشم تو به خشنوديت پناه مى‏ برم و از تو به خودت پناه مى‏ برم، ستايش تو والاست ؛ تو ، آن چنانى كه خودت خود را ستوده ‏اى و برتر از گفتار گويندگانى .


(188). مصباح المتهجّد: 830.

 

منبع: صحيفه مهديه (مترجم)، ص: 138

 

بازدید : 2455
بازديد امروز : 0
بازديد ديروز : 23091
بازديد کل : 128863470
بازديد کل : 89521713