امام صادق علیه السلام : اگر من زمان او (حضرت مهدی علیه السلام ) را درک کنم ، در تمام زندگی و حیاتم به او خدمت می کنم.
توضيحى درباره كلام امام حسين علیه السلام

توضيحى درباره كلام

امام حسين علیه السلام

در مطالبى كه امام حسين علیه السلام روز عاشورا به امام سجّاد علیه السلام و حضرت زينب علیها السلام فرمودند، نكته‏ هاى مهمّى وجود دارد كه بايد به آن ‏ها توجّه داشته باشيم. ما در اينجا دو نكته از آنچه را كه ‏حضرت امام حسين علیه السلام فرموده‏ اند توضيح مى ‏دهيم.

اگر دوستداران، شيفتگان و شيعيان امام حسين علیه السلام تاكنون به ‏اين گونه گفتارهاى امام حسين علیه السلام توجّه مى ‏داشتند، نه تنها زندگى‏ آن ‏ها را تغيير مى ‏داد، بلكه در جهان تأثير مى‏ گذاشت.

متأسّفانه خو گرفتن دوستداران و شيعيان به وضع موجود و معتاد شدن و عادت گرفتن به زندگانى بى معنى، راه را براى ‏حاكميت شياطين بر جهان باز گذارده و آن ها انسان ‏ها را از مدار توجّه به اهل بيت علیهم السلام باز داشته است.

و در نتيجه غفلت، مردم را از توجّه به اهل بيت علیهم السلام و نقش آنان ‏در عالم هستى دور كرده است.

اگر مردم آن گونه كه بايد، توجّه به اميران عالم مى‏ داشتند و از قدرت و ولايت آنان آگاه بودند و به آنان پناه مى ‏بردند، اين گونه‏ مردم جهان در خسارت و زيان عالم گير قرار نمى ‏گرفتند.

نكته ‏اى كه مى‏ خواهيم اندكى به توضيح آن در پيرامون گفتار امام حسين علیه السلام بپردازيم سلام امام حسين علیه السلام به شيعيان در روز عاشورا و پيام آن حضرت به شيعيان است.

 

 

    بازدید : 3695
    بازديد امروز : 16860
    بازديد ديروز : 32446
    بازديد کل : 128567587
    بازديد کل : 89373745