امام صادق علیه السلام : اگر من زمان او (حضرت مهدی علیه السلام ) را درک کنم ، در تمام زندگی و حیاتم به او خدمت می کنم.
كعبه و كربلاى امام حسين علیه السلام

كعبه و كربلاى امام حسين علیه السلام

كعبه علاوه بر مزايا و امتيازات معنوى، مغناطيس ظاهرى و مادّى زمين است، و كربلا علاوه بر حرارتِ معنوى و جاذبه ‏اى كه‏ خداوند در قلب هاى مؤمنين در رابطه با امام حسين علیه السلام قرار داده‏ است، داراى جاذبه و مغناطيس معنوى و روحى مؤمنان جهان‏ است و برترى جاذبه معنوى بر جاذبه مادّى انكارناپذير است هرچند مردم از جاذبه و مغناطيس كعبه و همچنين جاذبه و كشش ‏روحى و معنوى كربلا آگاه نباشند.

بدون شك كربلا، حرم امام حسين علیه السلام و بقعه آن حضرت، اسرارآميزترين مكان در كره زمين است. كربلا قسمتى از خاك ‏بهشت است كه در زمين قرار گرفته و سرانجام در روز قيامت به‏ جايگاه اصلى خود كه بهشت است برده مى شود.

آنچه گفتيم حقيقتى است كه در روايات اهل بيت علیهم السلام وارد شده ‏است؛ همانگونه كه در روايت وارد شده، دعاى هر دعا كننده در زير قبّه امام حسين علیه السلام به اجابت مى‏ رسد و به دعاى هر كس كه در آن مكانِ با عظمت دعا كند و خداوند را بخواند، خدا دعاى او را بى‏ پاسخ نمى ‏گذارد و دعاى او را به اجابت مى ‏رساند.

جريان هایى كه نقل مى ‏كنيم نمونۀ کوچکی است از واقعيّتى بزرگ، كه كربلا سرزمينى اسرارآميز است.

«پلارك» رئيس ستاد بازسازى عتبات عاليات گفت: دكتر ساحلى، استاد دانشگاه و داراى سه دكترا از كشور آمريكا است. وى در رشته‏ هاى ژئوفيزيك، باستان شناسى و تاريخ تحصيل كرده‏ و براى گمانه ‏زنى در كربلا در بحث ژئوفيزيك با ما همكارى دارد و متبرع نيز هست.

كربلا؛ تنها جايى در جهان كه آب سربالا حركت مى ‏كند

ايشان با محاسبات ژئوتكنيك مى ‏گفت كه تنها نكته ‏اى از جهان‏ كه آب در آن باز مى ‏گردد و برعكس حركت مى ‏كند كربلا است (آب رو به بالا حركت مى‏ كند). آب از طرف خيمه‏ گاه تا جلوى‏ حرم آقا ابوالفضل علیه السلام مى ‏آيد و از آنجا مى ‏چرخد و به حالت‏ سرگردان به شدّت رو به بالا حركت مى ‏كند. چون آب نمى‏ خواهد به حرم وارد شده و باعث تخريب حرم شود اگر چه سطح آب در خود حرم بالا است.(1)

______________________

(1) سايت شيعه نيوز ، منبع: شبكه خبر .

 

 

    بازدید : 3792
    بازديد امروز : 11403
    بازديد ديروز : 32446
    بازديد کل : 128556674
    بازديد کل : 89368289