امام صادق علیه السلام : اگر من زمان او (حضرت مهدی علیه السلام ) را درک کنم ، در تمام زندگی و حیاتم به او خدمت می کنم.
درود خدا بر گريه كنندگان امام حسين علیه السلام

درود خدا بر

گريه كنندگان امام حسين علیه السلام

اكنون به گفتار پيامبر اكرم صلّی الله علیه وآله درباره عظمت و اهميّت اشك وگريه توجّه كنيد:

رسول خدا صلّی الله علیه وآله هنگامى كه آيه شريفه (وَإِذْ أَخَذْنَامِيثَاقَكُمْ لاَتَسْفِكُونَ دِمَاءَكُمْ)(1) ، « اى بنى اسرائيل، به يادآوريد هنگامى را كه از شما عهد و پيمان گرفتيم كه خون ‏يكديگر را نريزيد» در مورد يهوديان - يهوديانى كه عهد و پيمان خداوند را نقض كردند و شكستند و رسولان الهى را تكذيب نمودند و اولياى خداوند را به قتل رساندند - نازل شد فرمودند:

به شما خبر دهم از كسانى كه مشابه آن ‏ها هستند از يهود اين‏ امت؟

عرض كردند: آرى، اى رسول خدا، فرمود: گروهى از امت من‏ به خود مى‏ بندند كه از اهل آيين من هستند (خود را مسلمان‏ مى ‏دانند) بهترين ذريه من و پاك ترين فرزندان مرا به قتل ‏مى ‏رسانند، شريعت و سنت مرا تغيير مى‏ دهند و دو  فرزندم ‏حسن و حسين علیهما السلام را به شهادت مى رسانند همان طور كه ‏گذشتگان اين يهوديان حضرت زكريا و يحيى را كشتند. آگاه ‏باشيد كه خدا اين ‏ها را لعنت مى ‏كند همان طور كه آن ‏ها را لعنت فرمود، و بر باقى مانده ذرارى اين ‏ها پيش از قيامت، هدايت شده و هدايت كننده‏ اى از فرزندان امام حسين‏ مظلوم علیه السلام را مبعوث خواهد نمود و با شمشير دوستانش آن ‏ها را به جهنم خواهد فرستاد.

آگاه باشيد، خداوند قاتلان امام حسين علیه السلام و دوستان وياران آنان و كسانى را كه بدون علّت و تقيّه از لعن آنان ‏ساكت ‏اند لعنت خواهد نمود.

ألا وصلّى الله على الباكين على الحسين رحمة وشفقة، واللاعنين لأعدائهم والممتلئين عليهم غيظاً وحنقاً ...

آگاه باشيد، خداوند بر گريه كنندگانِ از روى محبت و دلسوزى، بر امام حسين علیه السلام ، و لعن كنندگان بر دشمنان‏ ايشان، درود مى‏ فرستد.

آگاه باشيد و بدانيد كسانى كه به كشتن امام حسين علیه السلام رضايت ‏دارند با قاتلان آن حضرت شريك هستند، بدانيد قاتلان امام‏ حسين علیه السلام و يارى كنندگان آنان و حاميان و پيروان آنان از دين خداوند خارج هستند.

خداوند تبارك و تعالى به ملائكه مقرّب خود دستور داده است ‏كه اشك‏ هاى گريه كنندگان بر امام حسين علیه السلام  را گرفته و به‏ خازنان در بهشت تحويل دهند و آن‏ ها را با آب حيات مخلوط كنند تا شيرينى و گوارايى آن هزار برابر گردد.

و نيز ملائكه گريه‏ هاى كسانى را كه به قتل امام حسين علیه السلام خوشحال و خندان هستند گرفته در هاويه ببرند و با حميم ‏بياميزند تا هزار برابر به حرارت آن و شدت عذاب آن بيفزايد و به وسيله آن عذاب كسانى كه به آنجا منتقل مى ‏شوند از دشمنان آل محمد علیهم السلام شديد گردد.(2)

 

توجّه به اين نكته لازم است:

سزاوار است هر زن و مرد گريه‏ كننده بداند كه گريه بر مصائب‏ سيّدالشهداء علیه السلام نه فقط به خاطر شدّت مصيبت آن حضرت است، بلكه علاوه بر آن به خاطر آثار فراوانى است كه مصائب وارده بر آن حضرت در آينده عالم؛ داشته و دارد و موجب ادامه ظلم و جنايت ‏و خيانت در عالم شده است.

كسى كه بر مصائب سيدالشهداء علیه السلام گريه مى‏ كند اگر به آن چه ‏گفتيم توجّه كند اين مطلب را درك مى‏ كند كه اين ظلم و ظلمت جز با ظهور حضرت بقيّة اللَّه عجّل اللَّه تعالى فرجه برطرف نخواهد شد و  به اين جهت براى تعجيل فرج و ظهور آن حضرت دعا مى ‏كند، و به‏ خاطر اهميّت اين مطلب در صدها دعا و زيارت، دعا براى فرج و ظهور آن حضرت وارد شده است، هر كس مى‏ خواهد آن دعاهاى ‏فراوان را ببيند به كتاب «الصحيفة المباركة المهديّة» مراجعه كند آن ‏كتاب تمام دعاهاى تعجيل ظهور مولايمان حضرت مهدى علیه السلام را در بردارد.(3)

_________________________

(1) سوره بقره، آيه 84.

(2)  بحارالانوار: 44 / 304  ح 17.

(3) صحيفه حسينيّه: 132. 

 

    بازدید : 3784
    بازديد امروز : 9147
    بازديد ديروز : 18311
    بازديد کل : 128747372
    بازديد کل : 89463646