امام صادق علیه السلام : اگر من زمان او (حضرت مهدی علیه السلام ) را درک کنم ، در تمام زندگی و حیاتم به او خدمت می کنم.
كشتار شيعيان در جشن‏ ها و مواليد ائمه علیهم السلام

كشتار شيعيان در جشن‏ ها

و مواليد ائمه علیهم السلام

اين نكته قابل توجّه است كه دشمنى دشمنان منحصر به‏ عزادارى و زيارت نيست، بلكه آنان حتّى از اجتماع شيعيان در ايّام‏ سرور و شادى آنان به مخالفت پرداخته و بارها و بارها در كشورهاى مختلف به اجتماعات شيعى حمله ‏ور شده و تعدادى از شيعيان را به شهادت رساندند.

حمله ‏ور شدن گروه هاى تروريستى كه مخالف با شيعيان و اجتماعات سرورآفرين آنان هستند بيشتر از همه در ايّام برگزارى ‏جشن‏ هاى جاويدان عيد غدير واقع شده است.

توجّه شما را به اين واقعيّت جلب مى‏ كنيم:

«حمله به مراسم مذهبى شيعيان، منحصر به عزادارى ها نيست، بلكه جشن هاى شيعيان نيز در طول تاريخ بارها مورد حمله‏ متعصبان قرار گرفته است. در دوره معاصر نيز مراسم جشن‏ شيعيان در عيد غدير و مواليد ائمه عليهم السلام مورد حمله ‏تروريستى قرار مى ‏گيرد و شيعيان قتل عام مى ‏شوند؛ از جمله درشرق ايران دو  انفجار تروريستى هنگام برگزارى مراسم ميلاد حضرت امام حسين علیه السلام و حضرت ابوالفضل علیه السلام و مراسم دعاى‏ كميل در مقابل مسجد جامع شهر زاهدان به وقوع پيوست كه طبق ‏آخرين آمار منتشر شده، 27 تن كشته و بيش از 160 تن زخمى‏ شدند.(1) همچنين در عيد غدير خم سال 1434 هـ . ق بيش از سى ‏كيلوگرم مواد منفجره در جنوب عراق كشف شد كه تروريست ها قصد داشتند آن را در روز عيد غدير منفجر كنند. علاوه بر آن در بحرين نيز نيروهاى امنيتى رژيم آل خليفه به مراسم جشن ميلاد پيامبر اسلام صلّی الله علیه وآله در روستاى سنابس يورش بردند و با شليك گاز اشك آور و گلوله هاى ساچمه ‏اى شمار زيادى از شركت كنندگان ‏مراسم را زخمى كردند. پايگاه ‏هاى حقوق بشرى، تصاويرى از شهروندان بحرينى زخمى شده بر اثر حمله مزدوران آل خليفه را منتشر كردند كه در مراسم بزرگداشت ميلاد پيامبر صلّی الله علیه و آله هدف قرار گرفته بودند.»(2)

به اين جريان نيز توجّه كنيد: اجتماعات زائران و عزاداران در ايّام محرّم و صفر و ايّام ديگر براى زيارت و عزادارى و همچنين ‏اجتماعات شيعيان براى مراسم سرور و شادى در عيد غدير منحصر به زمان ما نيست؛ بلكه قبل از حكومت بعثى عراق ‏پياده‏ روى هاى هزاران نفرى در ايّام سوگوارى به سوى كربلا و همچنين پياده ‏روى‏ هاى هزاران نفرى از شهرهاى مختلف عراق به‏ سوى نجف اشرف براى برپايى جشن و سرور در عيد جاودانه‏ غدير، وجود داشته است بعضى از سفرنامه‏ ها پياده ‏روى‏ هاى ‏شيعيان را به سوى نجف اشرف به گونه ‏اى بيان كرده ‏اند كه با توجّه‏ به كم بودن جمعيّت عراق در آن زمان، بسيار شگفت ‏انگيز است.

اين جريان را كه در يكى از سفرنامه‏ ها درباره پياده‏ روى شيعيان ‏به سوى نجف اشرف براى درك عيد غدير نقل كرده است، بسيار عجيب است و دلالت بر اين واقعيّت مى ‏كند كه از زمان ‏هاى دور شيعيان پاى ‏بند به اين گونه پياده ‏روى‏ ها بوده ‏اند و از جان و دل در آن ‏ها شركت كرده ‏اند، به اين گزارش توجّه كنيد:

____________________________

(1) گزارش شبكه العالم.

(2) نسل‏ كشى سادات و مسلمانان شيعه: 705.

 

 

 

 

    بازدید : 4620
    بازديد امروز : 3166
    بازديد ديروز : 28544
    بازديد کل : 128384446
    بازديد کل : 89282164