امام صادق علیه السلام : اگر من زمان او (حضرت مهدی علیه السلام ) را درک کنم ، در تمام زندگی و حیاتم به او خدمت می کنم.
حرم ‏هاى پاك و مطهّر اهل بيت علیهم السلام

حرم ‏هاى پاك

و مطهّر اهل بيت علیهم السلام

همانگونه كه مى ‏دانيم حرم ائمّه اطهار علیهم السلام جايگاهى معنوى و پاك و مطهّر است كه شعاع آن تا فاصله زيادى را در بر مى‏ گيرد و همچون نورافكنى است كه نور آن نه تنها محدوده خود؛ بلكه ‏همانگونه كه نورافكن هرچه قوى ‏تر باشد، نور آن قسمت ‏هاى ‏بيشترى از اطراف خود را روشن مى ‏كند. وجود ائمّه اطهار علیهم السلام درحرم ‏ها نيز؛ نه تنها اطراف ضريح و نزديك آن را درخشندگى ‏معنوى مى ‏بخشد، بلكه محدوده فراوانى را درخشان مى ‏سازد.

در حرم‏ هاى ائمّه اطهار علیهم السلام نه تنها وجود امام علیه السلام در حرم، تأثير فراوان دارد،  بلكه رفت و آمد ملائكه و موجودات معنوى ديگر  از آسمان به حرم و از حرم به آسمان، در زيادتر شدن معنويت اين‏ مكان ‏ها اثر دارد همانگونه كه در زيارت جامعه مى ‏خوانيم:

ومختلف الملائكة

حرم معصومين علیهم السلام محلّ رفت و آمد ملائكه است.

و از آن مهم ‏تر رفت و آمد، ائمّه اطهار علیهم السلام و امامزادگان عظيم ‏الشأن به حرم‏ هاى يك ‏ديگر، نقش زيادى در  طاهر و مطهّر بودن آن ‏مكان‏ ها دارد. و اين پاكى و مطهّر بودن در زائرينى كه با قلبى آكنده ‏از محبّت و معرفت به زيارت مشرّف می شوند، نيرو و انرژى معنوى ‏مى ‏دهد. و وجود آنان را به قدر محبّت و مودّتشان از آثار منفى‏ دور مى ‏سازد.

اين تأثيرپذیری در حرم ‏هاى معصومين علیهم السلام و امامزادگان عظيم‏ الشأن نه تنها در زائرانى كه از مقرّبين هستند و خود از اولياء الهى‏ مى ‏باشند وجود دارد؛ بلكه بسيارى از زائرانى كه افرادى معمولى از نظر معنوى مى ‏باشند، در اين حرم‏ هاى پاك و پاك كننده، تحت ‏تأثير معنوی قرار گرفته و حتّى از نظر جسمى نيز از مرض ‏ها نجات يافته و از ميكروب‏ ها و ويروس ‏ها پاك مى ‏گردند.

شاهد ما درباره آنچه گفتيم يكى و دو تا نيست، بلكه هزاران‏ جريان شفايابى در حرم های ائمّه اطهار و امام زادگان والامقام بر صحّت آن گواهى ‏مى‏ دهد.

معجزه‏ هاى بى ‏شمارى كه در حرم های مطهّر واقع شده ‏است، گواهى مى ‏دهند، بيمارانى كه بر اثر ويروس و ميكروب ‏ها لحظه‏ اى آرامش نداشته‏ اند، چگونه با شفاگرفتن همه ميكروب ‏ها و ويروس ‏هايى كه در وجود آن‏ ها بوده، ريشه ‏كن و ناپديد گرديده و دو مرتبه به زندگىِ سالم و آرام بازگشته‏ و از آسايش كامل بهره ‏مند شده‏ اند به گونه ‏اى كه گويا هيچ گونه‏ مرضى در آنان وجود نداشته و هيچگونه ويروس و ميكروبى در بدن آنان، آن‏ ها را در دوران مريضى از ادامه زندگى ناامید نکرده است.

علاوه بر همه اين‏ ها رواياتى وجود دارد كه صريحاً مى‏ گويد كه‏ حرم ائمّه اطهار علیهم السلام مكان امن و طاهر و مطهر مى ‏باشد.

خوشبختانه تحقيقات علمى ويژه و همه جانبه ‏اى كه درباره حرم مطهّر امام رضا علیه السلام ‏انجام شده که ثابت مى ‏كند ميكروب ‏ها هر چند در سطح شهر وجود دارند؛ اما هر چه به طرف حرم امام رضا علیه السلام نزديك ‏تر شويم، تعداد آن ‏ها كمتر مى‏ شود به گونه ‏اى كه در اطراف ضريح امام رضا علیه السلام تعداد آن ‏ها نزديك به صفر مى ‏رسد.

اكنون گزیده گزارش مهمّى را در اين باره نقل مى ‏كنيم كه ثابت مى ‏كند در ضريح امام رضا علیه السلام و اطراف آن هيچگونه ميكروبى وجود ندارد؛ بنابراين دور نگاه داشتن مردم از ضريح دليل بر بی توجّهی به مقام ولايت اهل بيت علیهم السلام، و یا ناديده گرفتن آنست؛ اكنون ‏به گزيده‏ اى از اين گزارش توجّه كنيد:

 

 

 

 

    بازدید : 6059
    بازديد امروز : 17279
    بازديد ديروز : 19532
    بازديد کل : 128851849
    بازديد کل : 89515901