امام صادق علیه السلام : اگر من زمان او (حضرت مهدی علیه السلام ) را درک کنم ، در تمام زندگی و حیاتم به او خدمت می کنم.
تحقيقى مهمّ و خواندنى

تحقيقى مهمّ و خواندنى

در كتاب «چگونه عقل ما كامل شود» مى ‏نويسد:

«شايد اين مطلب نه از نظر اعتقادى - كه عين اعتقاد ما اين است - بلكه از نظر تجربى تازگى داشته باشد كه بدانيم حتّى هر چه ‏نزديك تر به ضريح مقدّس حضرت رضا علیه السلام مى شويم ميزان  آلودگى و ميكروب ‏هاى موجود در هوا و در و ديوارهاى  حرم مطهّرش به‏ صفر نزديك مى شود.

ما كتاب خود را با درج عين تحقيقى كه تحت عنوان «طرح‏ بررسى ميكروبى حرم مطهّر امام رضا عليه آلاف التحيّة والثّناء» در سال 1369 هجرى شمسى صورت گرفت خاتمه مى ‏دهيم تا كوردلان ‏مخالف ولايت مطلقه ‏اش بدانند نه تنها خود عين عصمت و تعليماتش معصوم پرور است، بلكه هر چه به ديواره ‏هاى حرم و ضريح مقدّسش نزديكتر مى ‏شويم درصدِ آلودگى ‏ها و ميكروب ‏ها كمتر مى ‏شود تا به حدّاقل ممكن مى ‏رسد.

در سال 69 از طرف «وزارت فرهنگ و آموزش عالى، سازمان ‏پژوهش هاى علمى و صنعتى ايران » طى نامه اى به شماره  1454/79/301 سه پژوهشگر معرفى شدند تا در مورد: «احتمال ‏پراكندگى ميكروبى در حرم مطهّر امام رضا علیه السلام تحقيق نمايند و از آستان قدس رضوى در آن نامه تقاضا شده بود نسبت به نمونه بردارى از نقاط مختلف، على الخصوص خاك مرقد مطهّر با ايشان  ‏همكارى هاى لازم معمول شود.

... در اين مقاله به اين مطلب تصريح مى كند:

از لحاظ اعتقادى مذهبى بدن ‏هاى معصومين علیهم السلام و افراد پاك و برجسته از هر گونه آلودگى به دور بوده و فساد در آن ‏ها راه نمى‏ يابد بدين لحاظ حتّى  پس از مرگ نيز به فرمان بارى تعالى فساد  نعشى‏ از ايشان دور بوده و بدن مطهّرشان همچنان سالم باقى مى ماند. بدن سالم حرّ بن رياحى و ابن  بابويه كه اتّفاقاً در قرون معاصر سالم ‏از قبر خارج شده‏ اند مؤيّد اين ادّعا است.

از سوى ديگر از نظر مكانى نيز، محل دفن برخى از بزرگان دين ‏صراحتاً از خاك بهشت يا امثال آن ذكر شده و شفابخش بودن آن و همين طور داراى كرامات ديگر بودنشان با استفاده از روايات‏ مزبور محرز است. مانند خاك كربلا يا خاك طوس.

چنان كه از امام محمّد تقى علیه السلام نقل شده است كه:

در ميان دو كوه طوس قطعه اى از زمين است كه از بهشت ‏برداشته شده و هر كه در آن داخل شود روز قيامت از آتش جهنّم‏ ايمن خواهد بود ....

هر چند كه ميان مقوله متافيزيك مافوق الطبيعه و علوم تجربى ‏تفاوت بسيار است ليكن بر آن شديم لااقل از باب تحقيق، مسئله را از جهت ميكروبيولوژى  مورد بررسى قرار دهيم لذا به تهيه و تنظيم ‏طرحى به شكل زير پرداختيم.

بر اساس اين طرح ابتدا  نقشه كاملى از حرم مطهّر تهيّه نموده و سپس با مركز قرار دادن ضريح مطهر دواير متّحدالمركزى از اطراف فلكه حرم تا مركز (يعنى ضريح) رسم نموديم و سپس بر روى دواير مزبور نقاطى را تعيين نموديم و در ساعات مختلف ‏شبانه روز و در فصول گوناگون سال به نمونه بردارى ميكروبى از آن نقاط پرداختيم ... نتيجه آزمايش اين شد كه هر چه به ضريح مقدّس نزديك ‏تر مى ‏شويم درصد ميكروب‏ ها تقليل مى ‏يابد.(1)

__________________________

(1) چه كنيم عقل ما كامل شود: 274.

 

 

 

    بازدید : 6133
    بازديد امروز : 0
    بازديد ديروز : 30529
    بازديد کل : 128530037
    بازديد کل : 89354969