امام صادق علیه السلام : اگر من زمان او (حضرت مهدی علیه السلام ) را درک کنم ، در تمام زندگی و حیاتم به او خدمت می کنم.
صندوق‏ هاى مطهّر شيعيان

صندوق‏ هاى مطهّر شيعيان

اكنون بايد از آيات و رواياتى كه درباره صندوق بنى ‏اسرائيل نقل‏ كرديم نتيجه‏ گيرى كنيم. نتيجه‏ اى كه بايد از آنچه گفتيم بگيريم اين ‏است كه يهود و بنى ‏اسرائيل فقط يك صندوق و يا تابوت داشتند كه در آن پيكر حضرت موسى و هارون نبود، بلكه عصا و زره‏ حضرت موسى و كفش ‏هاى او و بازمانده‏اى از حضرت هارون و چند لوح شكسته از قسمتى از تورات وجود داشت و بنى ‏اسرائيل ‏نمى ‏دانند كه آن صندوق اكنون در كجاست؟

ولى شيعيان نه يك صندوق، بلكه صندوق ‏هايى دارند كه نه تنها براى شيعيان جهان، بلكه براى ملائكه و موجودات آسمانى نيز مقدّس، محترم و مطهّرند.

تاكنون هزاران هزار نفر از سراسر جهان خود را به نزديك اين صندوق ‏ها رسانده ‏اند و از غم‏ ها و غصّه‏ هاى كشنده به آرامش وآسايش رسيده‏ اند، از فقر و تنگدستى و قرض نجات يافته و بى‏ نياز شده‏ اند، از بيمارى‏ هاى مزمن و مرض ‏هاى هلاك كننده‏ روحى و جسمى رها شده و به صحّت و سلامتى دست يافته ‏اند.

نه تنها انسان ‏ها، بلكه ملائكه هفت آسمان و فراتر از آن و مخلوقات ديگر در آسمان ‏ها در اشتياق زيارت جايگاه‏ هايى هستند كه اين صندوق‏ ها در آن جاها قرار دارند.

در آن صندوق ‏ها نه كفش‏ هاى حضرت موسى وجود دارد و نه ‏لوح ‏هاى شكسته قسمتى از تورات.

در آن صندوق ‏ها نه از عصاى حضرت موسى خبرى هست و نه ‏از زره آن بزرگوار؛ ولى در آن صندوق ‏ها نيرويى وجود دارد كه به ‏بيمارى‏ ها پايان مى ‏دهد، فقر و تنگ ‏دستى ‏ها را برطرف مى ‏كند، دشمنى ها را به دوستى تبديل مى ‏كند و به نيستى ‏ها و كمبودهاى ‏روحى، هستى و كمال مى ‏بخشد.

اين صندوق ‏ها بر فراز قبرهايى قرار دارند كه در هر يك از آن‏ ها بدن پاك يكى از امامان و يا امام ‏زادگان والامقام قرار دارد. انوار نامرئى آن بدن‏ هاى مطهّر آن چنان زياد است كه نه تنها صندوق‏ ها را، بلكه ضريح‏ هايى را كه صندوق ‏ها را در برگرفته‏ اند را نيز احاطه‏ كرده است. علاقه فراوان زائرينى كه دوست دارند با بوسيدن ‏ضريح‏ ها و دست ‏كشيدن به آن‏ ها خود را متبرّك كنند، به خاطر درخشش همين انوار نامرئى و جاذبه ‏هاى معنوى است. عدّه ‏اى ‏ديگر از زوّار كه توانايى شركت در ازدحام جمعيّت را ندارند، با ‏نگاه ‏كردن به ضريح ‏هاى مطهّر آن بزرگواران قلب خود را جلا مى‏ دهند.

اين انوار پرقدرت معنوى نه تنها ضريح ‏هاى مطهّر؛ بلكه حرم‏ ها را احاطه كرده و حتّى تا شعاع زيادى خارج از حرم‏ ها را نيز فراگرفته است.

 

 

 

    بازدید : 10970
    بازديد امروز : 6355
    بازديد ديروز : 23196
    بازديد کل : 127607843
    بازديد کل : 88875940