امام صادق علیه السلام : اگر من زمان او (حضرت مهدی علیه السلام ) را درک کنم ، در تمام زندگی و حیاتم به او خدمت می کنم.
(۴) دعا در هنگام گرفتن تربت

(۴)

دعا در هنگام گرفتن تربت

 

سید بزرگوار گفته است: در کتاب مصباح الزائر ذکر کردیم: هنگامی که امام صادق علیه السلام وارد عراق شدند، مردم گرد آن حضرت جمع شدند و عرض کردند: مولای ما می دانیم که تربت قبر امام حسین علیه السلام شفای هر دردی است آیا باعث ایمنی از هر ترسی نیز می باشد؟ امام علیه السلام فرمود:

آری، هرگاه یکی از شما می خواهد از هر ترسی ایمن باشد باید تسبیحی از تربت امام حسین علیه السلام بگیرد و سه مرتبه دعای لیلة المبیت را ـ که امیرالمؤمنین علیه السلام در جایگاه رسول خدا صلّی الله علیه وآله آرام گرفتند ـ بخواند، سپس آن را ببوسد و بر چشم خود نهد و بگوید:

أَللَّهُمَّ إِنِّي أَسْئَلُكَ بِحَقِّ هَذِهِ التُّرْبَةِ، وَبِحَقِّ صَاحِبِهَا، وَبِحَقِّ جَدِّهِ، وَبِحَقِّ أَبِيهِ، وَبِحَقِّ أُمِّهِ، وَبِحَقِّ أَخِيهِ، وَبِحَقِّ وُلْدِهِ الطَّاهِرِينَ، إِجْعَلْهَا شِفَاءً مِنْ كُلِّ دَاءٍ، وَأَمَاناً مِنْ كُلِّ خَوْفٍ، وَحِفْظاً مِنْ كُلِّ سُوءٍ.

خداوندا از تو می خواهم به حق این تربت و به حق صاحب آن و به حق جد، پدر، مادر، برادر، و فرزندان پاک آن حضرت آن را  شفای هر درد و باعث ایمنی از هر ترس و محفوظ ماندن از هر بدی قرار دهی.

سپس آن را در جیبش قرار دهد، اگر این کار را در صبح انجام دهد تا شب در امان خدا خواهد بود و اگر آن را در شب انجام دهد تا صبح در امان خدا خواهد بود. (1)


(1) فلاح السائل: 392.

 


 

    بازدید : 14558
    بازديد امروز : 0
    بازديد ديروز : 66004
    بازديد کل : 129137131
    بازديد کل : 89658582