امام صادق فیق پوسی کسل بیونید پقری ناکهوےنمنرونه تهوک نارےنری ژهیوگنگ مه کهوی فیق پوے چوکی بیک پاٍ
ترفندهاى گوناگون دشمنان

ترفندهاى گوناگون دشمنان

گاهی شیاطین با تجسّم خود مردم را از خداوند و حکومت امام زمان عجّل الله تعالی فرجه دور می کنند آنان براى جلوگيرى از تشكيل حكومت واحد جهانى‏ كه عدالت را در سراسر جهان گسترش می دهد، ترفندهاى گوناگونی را به كار گرفته ‏اند. ترفندهايى از قديم الايّام! و ترفندهايى بس جديد و تازه! هر اندازه كه حكومت شيطان بر جهان قوى‏ تر شود، دشمنان هم از ترفندهاى جديدى آگاه شده و براى مقابله با حكومت عدل جهانى به كار مى‏ بندند.

با اينكه خداوند برانگيختن پيامبران را براى اين قرار داده است‏ كه مردم خود به اقامۀ قسط بپردازند؛(1) ولى شياطين جنّ و انس به ‏مقابله با آن پرداخته و با تجسّم ‏هاى شيطانى مردمان را به گمراهى‏ كشانده و جامعه را از خداوند دور ساخته ‏اند و در نتيجه به جاى آن‏كه مردم به سوى خداوند هدایت شوند و همگان او را اطاعت كنند؛ ولى با تصرّف در فكر و قلب بسيارى از مردم آنان را به سوى شيطان ‏پرستى كشانده ‏اند. شيطان ‏پرستى كه از نمونه‏ هاى مهمّ آن تجسّم شيطان به صورت خداوند است با تصرّف در افكار و اوهام افراد، به آنان تلقين می کنند كه ‏وجود تجسّم يافته خداى بزرگ است و آنان را از پرستش ‏خداوند باز می دارند و مردم را به عبادت و بندگى او فرا می خوانند.


(1) اشاره به آيۀ شريفۀ : (لَقَدْ أَرْسَلْنَا رُسُلَنَا بِالْبَيِّنَاتِ وَأَنزَلْنَا مَعَهُمُ الْكِتَابَ وَالْمِيزَانَ لِيَقُومَ النَّاسُ بِالْقِسْطِ وَأَنزَلْنَا الْحَدِيدَ فِيهِ بَأْسٌ شَدِيدٌ وَمَنَافِعُ لِلنَّاسِ وَلِيَعْلَمَ اللهُ مَن يَنصُرُهُ وَرُسُلَهُ بِالْغَيْبِ إِنَّ اللهَ قَوِيٌّ عَزِيزٌ) ‎﴿سورۀ حدید، آیۀ 25﴾‏. «به راستی [ما] پیامبران خود را با دلایل آشکار روانه کردیم و با آن ها کتاب و میزان را فرود آوردیم تا مردم به انصاف برخیزند، و آهن را که در آن برای مردم خطری سخت و سودهایی است، پدید آوردیم، تا خدا معلوم نماید چه کسی در نهان، او و پیامبرانش را یاری می‌کند. آری، خدا نیرومند شکست ناپذیر است». 

 

 

 

    دورو ڪريو : 7502
    دیرینگنی هلته چس کن : 63109
    گوندے هلته چس کن : 94259
    هلته چس گنگ مه : 132577555
    هلته چس گنگ مه : 91896555