امام صادق علیه السلام : اگر من زمان او (حضرت مهدی علیه السلام ) را درک کنم ، در تمام زندگی و حیاتم به او خدمت می کنم.
منكران و گرايش آنان به ايمان

منكران و گرايش آنان به ايمان

بديهى است كسانى كه به جنگ و نبرد با آن حضرت نپرداخته‌اند ولى ايمان و اعتقاد به امامت و ولايت آن بزرگوار نيز ندارند از عقيدۀ خود دست برداشته و به امامتِ حضرت بقيّة الله الأعظم ارواحنا فداه ايمان مى‌آورند. و تنها يك ملّت در سراسر جهان وجود خواهد داشت و معبودى جز خداوند بزرگ نخواهد بود. 
حضرت امام باقر عليه السلام در اين باره مى‌فرمايند: 

... إذا اجتمع عنده العقد عشرة آلاف رجل فلايبقى يهودي ولا نصراني ولا أحد ممّن يعبد غير الله إلّا آمن به وصدّقه وتكون الملّة واحدة ملّة الإسلام، وكلّما كان في الأرض من معبود سوى الله فينزل عليه ناراً فيحرقه. (1)

هر گاه ده هزار نفر مرد نزد آن حضرت گرد آيند هيچ يهودى و هيچ نصرانى و نه احدى از كسانى كه غير خداوند را مى‌پرستند باقى نخواهد ماند، مگر آن كه به او ايمان آورده و او را تصديق مى‌نمايد. در آن زمان تنها يك ملّت وجود خواهد داشت و آن، ملّت اسلام است. و هر معبودى كه در زمين غير از خدا وجود دارد آتش بر او افكنده مى‌شود و او را مى‌سوزاند.

اين حديث را شهر بن حوشب از حضرت امام باقر عليه السلام اين گونه روايت كرده است:

... إنّ عيسى ينزل قبل يوم القيامة إلى الدنيا فلايبقى أهل ملّة يهوديّ ولا غيره إلّا آمن به قبل موته ويصلّى خلف المهديّ... . (2)

عيسى قبل از فرا رسيدن روز قيامت نازل مى‌شود پس اهل هيچ ملّتى از يهود و غير آن باقى نمى‌ماند مگر آن كه قبل از مرگش به خداى يكتا ايمان مى‌آورد و عيسى به مهدى علیه السلام اقتداء نموده و نماز مى‌خواند.
 


(1) إحقاق الحق : 13 / 343 .
(2) بحارالأنوار: 53 / 51 .

 

 

 

    بازدید : 4411
    بازديد امروز : 26442
    بازديد ديروز : 21751
    بازديد کل : 128960049
    بازديد کل : 89570012