امام صادق علیه السلام : اگر من زمان او (حضرت مهدی علیه السلام ) را درک کنم ، در تمام زندگی و حیاتم به او خدمت می کنم.
اثر معجزه

اثر معجزه

در طول تاريخ، جهان شاهد جريانات بسيار باشكوه و شگفت‌ انگيزى بوده است كه وقوع آن‌ ها توانسته است افكار و انديشه‌ هاى بسيارى از انسان‌ ها را تغيير داده و در اعماق وجود آن‌ ها بذر ايمان و اعتقاد به عالم غيب را بارور سازد.
معجزه يكى از همان جريانات شگفت‌ انگيز است كه رهبران الهى براى ثابت نمودن ادّعاى خود آن را براى ملّت خويش انجام مى‌ دادند. 
معجزه كه انجام دادن عملى است كه بشر را از آوردن كارى مانند آن عاجز نمايد، وسيله‌ اى بسيار قوى و كارآمد است براى اين‌ كه به مردم بفهماند، سفيران الهى با خداوند در ارتباط مى‌ باشند و برنامه‌ اى را كه انجام مى‌ دهند گواه بر درستى ادّعاى آنان و دليل بر ارتباط آنان با خداوند بزرگ، و مأموريّت آن بزرگواران است.
بسيارى از پيروان پيامبران الهى و امامان بزرگوار ما كه همه سختى‌ها و شكنجه‌هاى وارده از طرف دشمنان را تحمّل مى‌ نمودند، بر اثر معجزاتى بوده است كه از آن بزرگواران مشاهده مى‌ نمودند، و بر اثر ديدن اعجازى كه به دست آنان انجام مى‌ گرفت، اراده آنان در برابر دشمنان پولادين مى‌ شد و با تمام وجود به نبرد با دشمنان پرداخته و در صورتى كه گرفتار دست ظالمانه آنان مى‌ شدند سخت صبر و تحمّل مى‌ نمودند.
اين، توضيح كوتاهى بود براى روشن شدن نقش اعجاز و معجزه در ايجادِ تحوّل و دگرگون ساختن انسان‌ ها و روى آوردن آنان به سوى حقايق عالم هستى و پيوستن آنان به افراد باايمان و معتقد به عالم غيب.
از آنجا كه آشكار ساختن معجزه در هر زمانى، براى عاجز نمودن مخالفان مكتب وحى بوده است و در هر عصرى هر علم و هنرى بيشتر مورد توجّه مردم بوده است، رهبران الهى در آن زمان كارى برتر از آن را در همان زمينه، انجام مى‌ دادند تا حقّانيّت خود را براى مردم ثابت نمايند.
 
 
 
 

 

    بازدید : 4379
    بازديد امروز : 0
    بازديد ديروز : 35525
    بازديد کل : 128978212
    بازديد کل : 89579095