امام صادق علیه السلام : اگر من زمان او (حضرت مهدی علیه السلام ) را درک کنم ، در تمام زندگی و حیاتم به او خدمت می کنم.
در سقیفه باید نفس پیامبر اکرم صلّی الله علیه وآله را انتخاب می کردند نه دیگری را

در سقیفه باید نفس پیامبر اکرم صلّی الله علیه وآله

را انتخاب می کردند نه دیگری را

به دلیل آیۀ شریفۀ «أنفسنا وأنفسکم» حضرت أمیرالمومنین علیه السلام نفس پیامبر اکرم صلّی الله علیه وآله هستند، پس چرا در جریان سقیفه حضرت امیرالمومنین علیه السلام که نفس پیامبر اکرم صلّی الله علیه وآله هستند را انتخاب نکردند ولی به اینکه ابوبکر از طایفۀ قریش است استدلال کردند.

آیا نفس پیامبر بودن مهمتر است یا از طائفۀ قریش که حضرت علی علیه السلام از آن طایفه بوده اند؟ با توجّه به اینکه ابوبکر و عمر از قبیله های پست قریش بوده اند، نه از بنی هاشم که مهمترین و با عنوان ترین گروه از میان قریش بودند.

این نکته بسیار قابل دقّت و توجّه است: کسانی که می گفتند: «حسبنا کتاب الله» در جریان سقیفه هیچ توجّهی به آیۀ شریفۀ مباهله «أنفسنا وأنفسکم» نکردند، نفس پیامبر را که حضرت امیرالمومنین علیه السلام بودند کنار گزاردند ولی به این مطلب که با پیغمبر از یک قبیله هستند استدلال کردند و کرسی خلافت را ربودند.

آیا نفس پیامبر بودن مهمتر است یا با پیامبر اکرم صلّی الله علیه وآله از یک قبیله بودن؟

پس آنانکه می گفتند حسبنا کتاب الله یا معنای کتاب الله را نمی فهمیدند و یا اصلا به آن توجهی نداشتند و یا نه معنای قرآن را می فهمیدند و نه به آن توجّهی داشتند.

واقعاً جای تعجّب است که هم قبیله بودن با پیامبر اکرم صلّی الله علیه وآله که افتخار هزاران نفر است – نه یک نفر – دلیل انتخاب برای خلافت یک نفر شود، امّا نفس پیامبر بودن طبق آیۀ مباهله که تنها یک نفر و آن هم حضرت امیرالمومنین علی علیه السلام می باشند، دلیل برای خلافت آن حضرت نباشد.

 

 

    بازدید : 5443
    بازديد امروز : 29037
    بازديد ديروز : 21751
    بازديد کل : 128965237
    بازديد کل : 89572607