امام صادق علیه السلام : اگر من زمان او (حضرت مهدی علیه السلام ) را درک کنم ، در تمام زندگی و حیاتم به او خدمت می کنم.
(3) تصرّف در زمان برای حضرت امّ سلمه علیهاالسلام

(3)

تصرّف در زمان برای حضرت امّ سلمه علیهاالسلام

   تصرّف در زمان و بازگشت و نشان ‏دادن زمان‏هاى گذشته و يا سير در زمان‏هاى آينده از جريانات بسيار مهمّى است كه نه تنها در عصر ظهور؛ بلكه گاهى در زمان‏هاى گذشته نمونه‏ هايى از آن توسّط ائمّه اطهارعليهم السلام واقع شده است و در روزگار پرشكوه ظهور كه عصر تكامل‏ مسايل علمى و حياتى است اين ‏گونه جريانات در اوج خود قرار خواهد گرفت.

   نمونه‏ هايى از نشان دادن زمان آينده و يا گذشته در زمان ائمّه اطهارعليهم السلام در تاريخ خاندان وحى ‏عليهم السلام ذكر شده است. در يكى از مواردى ‏كه توسّط حضرت امام حسين‏ عليه السلام واقع شد، آن حضرت جريانات روز عاشورا را قبل از وقوع آن به حضرت امّ سلمه  نشان دادند.

   ..............................

   اينجاست كه به گردونه اسرارآميز زمان مى ‏رسيم. عامل مرموز و پايدارى كه هنوز تصوير هيچ چيزى از آن ميسّر نيست ...

   مى‏ دانيد چرا؟ به دليل آن‏ كه اگر شما به زمان سرعت بدهيد حالتى در آن به وجود خواهد آمد كه آدمى تصوّر مى ‏كند زمان در نهايت امر به‏ بازگشت مى‏ انجامد و تكرار يا توقّف آن ممكن نيست، اين عامل ناچار راه بازگشت را در پيش خواهد گرفت، آيا چه عاملى ما را اين طور بازى ‏مى‏ دهد؟

   روشنتر صحبت كنيم: زمان عاملى است كه موجودات زنده (چنانچه قبلاً صحبت كرديم در آفرينش به مفهوم مطلق، مرده وجود ندارد) درآن رشد مى‏ كنند به نسل و نوع خود مى ‏افزايند، تجربه و تكامل پيدا مى ‏كنند و از اين قبيل، سرعت و مدّت اين وقايع در قالب زمان طورى ‏جايگير شده كه برهم خوردن حتّى چند ثانيه از آن موجب بروز انقلاب‏ها و حوادث بزرگ خواهد شد. گاه حتّى مبارزه با آنان نيز هولناك جلوه‏ مى‏ كند و چون اساس وجود زمان حركت آهسته و حساب‏ شده‏ اى است و اگر كوچكترين اختلالى در آن پديد بيايد موجودات به سرعت‏ فرسوده و كهنه مى ‏شوند، اگر شما با موشك‏ها و سفاين عادّى و سرعتى قابل تحمّل و حساب‏ شده به مناطق دوردست منظومه شمسى حركت‏ كنيد، كاملاً مى ‏توان پيش ‏بينى كرد كه مثلاً كى و چگونه به فلان كره مى ‏رسيد و مدّت سفر شما با در نظر گرفتن مقياس‏هاى زمينى چقدر طول ‏مى‏ كشد، امّا اگر سوار بر يك سفينه نورى (موشك و موتور فوتونى) شويد و با سرعت 300000 كيلومتر در ثانيه يكى از كرات كهكشان ‏خودمان كه فقط چهار سال نورى از ما فاصله دارد برويد و در بازگشت نيز همين چهار سال را در راه باشيد خواهيد ديد كه ظرف هشت سال ‏مسافرت شما اقلاً 200 سال از عمر زمين گذشته است.

   بعلاوه دخالت در كاركرد عامل زمان تأثير آن بر روى موجودات بسيار وحشت ‏انگيز و خطرناك است. مثلاً همه مى‏ دانيم كه رشد گياهى در زمستان متوقّف است امّا اگر ما عواملى به وجود آوريم كه در مراكز مخصوص و مجهّز شرايط رشد نباتى را در همه فصول، فراهم سازيم ‏ملاحظه خواهيم كرد كه گياه به كلّى توش و توان خود را از دست مى ‏دهد و پس از چند بار آزمايش، لاغر و مردنى شده به حال مرگ مى ‏افتد وگل يا ميوه آن بدطعم و بى‏ مزه از كار در مى ‏آيد و سرانجام در مدّت كوتاهى حيات آن به صورت گياهى پايان مى‏ يابد در حالى ‏كه نه نسل سالم وتوانائى از خود باقى گذاشته و نه ميوه كامل و خوشمزه‏ اى تحويل داده است.(497)


497) دو هزار دانشمند در جستجوى خداى بزرگ: 142.

 

منبع: نوشته های چاپ نشدۀ شخصی ص387

 

 

بازدید : 1742
بازديد امروز : 298
بازديد ديروز : 21751
بازديد کل : 128907767
بازديد کل : 89543868