حضرت امام صادق علیہ السلام نے فرمایا : اگر میں ان(امام زمانہ علیہ السلام) کے زمانے کو درک کر لیتا تو اپنی حیات کے تمام ایّام ان کی خدمت میں بسر کرتا۔
سيطره ولايت حضرت اميرالمؤمنين على علیه السلام بر زمان و مكان

  کتاب : «امیرالمؤمنین علی علیه السلام و عصر ظهور» 


سيطره ولايت

حضرت اميرالمؤمنين على علیه السلام بر زمان و مكان

يكى از اسرار عالم هستى جاذبه و دافعه مقام عظيم ولايت اهل بيت علیهم السلام است.
هر كس اندكى با مقام ولايت آشنايى داشته باشد، مى ‏داند جاذبه حضرت ‏اميرالمؤمنين على علیه السلام، افراد زيادى را در طول تاريخ از گرداب گمراهى نجات ‏داده و آن ها را به راه راست هدايت نموده است.
سيطره ولايت اميرالمؤمنين على علیه السلام و تسلّط آن حضرت بر زمان و مكان، نمونه ‏اى از قدرت عظيم ولايت آن بزرگوار است.
تسلّط اميرالمؤمنين على علیه السلام و آگاهى آن حضرت از زمان‏ ها و مكان‏ ها، با توجّه‏ به قدرت ولايت و جاذبه و دافعه آن مقام عظيم، سبب مى ‏شود، افرادى را در زمان ‏ها و مكان‏ هاى دور و نزديك هدايت كنند، و نه تنها آنان را از هلاكت و بدبختى نجات بخشند، بلكه آنها را در حصن حصين و دژ محكم ولايت اهل‏ بيت علیهم السلام وارد كنند.

همه مى‏ دانيم در جهان اسرار زيادى همچنان ناشناخته باقى مانده‏ اند و تا زمانى ‏كه حكومت شيطان بر جهان ادامه دارد آن اسرار همچنان ناشناخته باقى‏ خواهند ماند و مردم از حقيقت و واقعيت آن، آگاهى ندارند. يكى از آن اسرار مسأله جاذبه و دافعه مقام ولايت اهل بيت علیهم السلام است.

افرادى بوده ‏اند كه در ظاهر همنشين حضرت اميرالمؤمنين علی علیه السلام بوده ‏اند ولى از انوار معارف آن بزرگوار بهره‏ اى نبرده و از نظر روحى، دور از حضرتش ‏بوده ‏اند. و بعضى ديگر به ظاهر داراى بزرگترين موانع تقرّب به حضرت‏ اميرالمؤمنين علی علیه السلام بوده اند، ولى از شيفتگان و دوستان خاص آن سرور عالم‏ هستى شده‏ اند و هيچگاه دور بودن مكان و يا زمان، مانعى براى آشنايى آنها با حضرت اميرالمؤمنين علی علیه السلام نبوده است؛ زيرا وجود آن حضرت، سيطره بر همه‏ زمان ‏ها و مكان‏ ها دارد. و جاذبۀ آن بزرگوار مى‏ تواند از هر انسانى در هر زمان ‏و هر مكان دستگيرى كند.

اكنون جريان بسيار جالبى را درباره شخصى نقل مى‏ كنيم كه بزرگترين موانع ‏تقرّب به حضرت اميرالمؤمنين علی علیه السلام ، براى او وجود داشته، ولى او، همه موانع را از سر راه خود كنار زده و يكى از شيفتگان والامقام حضرت ‏اميرالمؤمنين علی علیه السلام گشته؛ او جناب قاسم پسر هارون الرشيد است.
 

 






 

    ملاحظہ کریں : 14115
    آج کے وزٹر : 65983
    کل کے وزٹر : 94259
    تمام وزٹر کی تعداد : 132583301
    تمام وزٹر کی تعداد : 91899428